Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TSL Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TSL Biznes.
Sektor TSL ciągle ma opinię branży typowo męskiej, chociaż rzeczywistość wygląda zgoła inaczej. Kobiety w zarządzie, kobiety menadżerki, magazynierki, pracownice sortowni i kurierki. Swoimi kompetencjami w niczym nie ustępują mężczyznom. To one w coraz większym stopniu przyczyniają się do zmiany sektora logistycznego, a przy tym budują wartość ekonomiczną przedsiębiorstw, co potwierdza przykład DHL Parcel.
Logistyka ma twarz kobiety
Prawie 40% wszystkich pracowników DHL Parcel Polska to kobiety. Panie zajmują blisko 50% stanowisk menedżerskich i stanowią 40% zarządu. Jak przyznaje kierownictwo DHL Parcel Polska, taka zróżnicowana struktura pozwala na twórcze dyskusje. Te z kolei przekładają się na lepsze efekty podejmowanych działań w porównaniu do tych podejmowanych w homogenicznym środowisku.
– Dzisiaj rozróżnienie, która branża jest męska, a która damska, nie ma znaczenia. Zmiana zaszła w nas, kobietach. Jesteśmy silne, świadome swoich mocnych stron, łamiemy tabu. Kiedy patrzę na nasze wspaniałe kurierki i magazynierki, które doskonale radzą sobie w pracy, nasze menedżerki i koleżanki z zespołu zarządzającego, widzę, jak wielką siłę daje różnorodność. Inteligencja różnorodnych zespołów rośnie, dzięki czemu pracują one bardziej efektywnie. Kiedy podczas spotkania zarządu obradujemy nad strategią firmy, nikt nie zastanawia się, czy głos zabiera kobieta, czy mężczyzna, istotne jest to, co ma do powiedzenia – mówi Agnieszka Świerszcz, dyrektor generalna DHL Parcel Polska.
Duże kompetencje i wiele wyzwań
Łańcuchy dostaw to ogromne, złożone i dynamiczne ekosystemy, w których współpraca jest bardzo ważna. W takim środowisku kobiece kompetencje nabierają szczególnego znaczenia. Jak wynika z badania „Przywództwo kobiet w logistyce – gdzie jesteśmy i co dalej?” , przeprowadzonego przez Forum Kobiet w Logistyce, panie mają sporo do zaoferowania firmom z branży logistycznej. 86% respondentek regularnie uzupełnia swoje wykształcenie w zakresie kompetencji miękkich, głównie w obszarach: przywództwa, mentoringu, komunikacji, autoprezentacji i wystąpień publicznych, znajomości języków obcych. 41% badanych poszerza regularnie swoje umiejętności w zakresie rozwoju kompetencji twardych, takich jak: zarządzanie zmianą, zarządzanie projektami, zmiany prawne, wiedza branżowa, jak np. szkolenia ze spedycji, operacji magazynowych. Jednak, jak wskazuje badanie, kobiety wciąż mierzą się również z wieloma wyzwaniami, takimi jak pogodzenie obowiązków zawodowych z życiem prywatnym, np. wychowywaniem dzieci (51%), czy brak uznania kompetencji kobiet za równe kompetencjom mężczyzn (41%). Trudności pojawiają się również wewnątrz firm i dotyczą strategii oraz polityki zarządzania zasobami ludzkimi, na co wskazuje aż 4
2% ogółu respondentek. Dlatego tak ważna jest polityka promująca różnorodność i czerpanie z jej potencjału. Wśród firm, w których o sukcesie decydują kompetencje i wyniki, a nie płeć jest DHL Parcel.
DHL Parcel wspiera kobiety
DHL jest pierwszą firmą kurierską, która zaczęła świadomie budować ofertę dla kobiet w tym zawodzie. Są one obecne w filmach, wywiadach czy na zdjęciach w ofertach pracy. Firma docenia ich wiedzę, doświadczenie, talenty, pasje, charyzmę i charakter oraz przywiązuje dużą wagę do ich rozwoju, co wyraża poprzez specjalne programy. Przykładowo „Liderki w logistyce” to unikatowy projekt skierowany do pań na stanowiskach menedżerskich, ale także przyszłych liderek przygotowujących się do tej roli, w którym panie mogą wymienić się doświadczeniami, opiniami i wiedzą. Program służy wzajemnemu wsparciu i rozwojowi kobiet w DHL Parcel. Tylko w ostatnim czasie liczba uczestniczek zwiększyła się aż o 50%.
DHL Parcel wspiera również pracujących rodziców, np. poprzez projekt „Wonder Parents”, który pomaga łączyć role zawodowe i prywatne na różnych etapach życia.
DHL Parcel przekonuje, że logistyka to branża, dla każdego, kto wykazuje odpowiednie kompetencje, predyspozycje i zaangażowanie. To właśnie te czynniki, a nie płeć, powinny być zawsze decydujące.
19 września 2024
Najbliższa konferencja Spotkania Transportowe odbędzie się 24 września 2024 r. w podpoznańskim Luboniu. Tematyka konferencji skupia się na najnowszych, aktualnych [...]
22 marca 2024
Chcesz odwiedzić naszych południowych sąsiadów? Poznaj kilka praktycznych wskazówek i sprawdź, jak kupić winietę do Czech. Z naszymi wskazówkami dużo [...]
31 marca 2023
Firma Brother wprowadziła do portfolio nowy zestaw do druku oznaczeń z serii P-Touch. Model PT-D460BTVP to profesjonalna mobilna drukarka etykiet [...]
29 marca 2023
EKOmaty maszyny do selektywnej zbiórki odpadów, które umożliwiają konsumentom zwrot jednorazowych puszek oraz butelek po napojach. W zamian za oddane [...]
28 marca 2023
W czwartek 30 marca br. na węźle Brzęczkowice w Mysłowicach wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu, dotyczące zjazdu z autostrady [...]
24 marca 2023
Prologis po raz trzeci z rzędu znalazł się w gronie najbardziej etycznych firm w Polsce. Tym samym otrzymał statuetkę „Super [...]
16 marca 2023
DHL Supply Chain odebrał dziś pierwszy z pięciu w pełni elektrycznych ciągników siodłowych Volvo FM Electric. Pojazdy staną się częścią [...]
15 marca 2023
Grupa Raben będzie obecna w Monachium na majowych targach Transport Logistic.
8 marca 2023
GXO Logistics, Inc. świętuje Dzień Kobiet w Polsce, doceniając pracę pań, które skorzystały z możliwości zdobycia nowych umiejętności i rozwoju [...]
6 marca 2023
Cyfrowa Platforma Trans.eu w porozumieniu z tureckim Ministerstwem Transportu Drogowego oraz Ambasadami Tureckimi buduje międzynarodowy klaster pomocy dla ofiar trzęsienia [...]
15 lutego 2023
W lutym br. Volkswagen Financial Services dołączył do członków biznesowych Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego. Tym samym znalazł się w gronie [...]
14 lutego 2023
W ramach strategii zrównoważonego cargo-partner poczynił znaczne postępy w zmniejszaniu ilości zużytego papieru w swoich biurach na całym świecie.
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!