#ad

Dachser testuje rozwiązania dla ostatniej mili

Dachser testuje rozwiązania dla ostatniej mili

Dachser, globalny operator logistyczny, pracuje nad rozwiązaniami na potrzeby dystrybucji miejskiej w europejskich metropoliach, gdzie transport napotyka coraz więcej ograniczeń. Strategia dystrybucji drobnicy w ramach logistyki miejskiej jest i będzie stałym wyzwaniem dla operatorów. Dlatego też Dachser w swoich pracach koncentruje się na multimodalnym łańcuchu dostaw, opracowaniu koncepcji dostarczania towarów w godzinach wieczornych i nocnych oraz wykorzystaniu pojazdów specjalnie przystosowanych do poruszania się w coraz bardziej utrudnionym ruchu miejskim i strefach zerowej emisji spalin.

Dachser, globalny operator logistyczny, pracuje nad rozwiązaniami na potrzeby dystrybucji miejskiej w europejskich metropoliach, gdzie transport napotyka coraz więcej ograniczeń. Strategia dystrybucji drobnicy w ramach logistyki miejskiej jest i będzie stałym wyzwaniem dla operatorów. Dlatego też Dachser w swoich pracach koncentruje się na multimodalnym łańcuchu dostaw, opracowaniu koncepcji dostarczania towarów w godzinach wieczornych i nocnych oraz wykorzystaniu pojazdów specjalnie przystosowanych do poruszania się w coraz bardziej utrudnionym ruchu miejskim i strefach zerowej emisji spalin.
Naszym zadaniem jest bezpośrednie zmierzenie się z wyzwaniami w różnych przestrzeniach miejskich. Stale rosnąca indywidualizacja produkcji i handlu, szereg przepisów, zwiększająca się ilość towarów w dostawie przy mniejszych przesyłkach, a także coraz wyższe i bardziej szczegółowe wymagania klientów – to tylko niektóre z czynników, którym musimy sprostać, a dodatkowo w każdym dużym mieście są one inne – wyjaśnia Hella Abidi, Consultant Research & Development w DACHSER, która prowadzi Projekt Miejskiej Dystrybucji.

Ciężarówka z napędem elektrycznym to jedno z rozwiązań testowanych w Paryżu, w warunkach typowego dla dystrybucji miejskiej częstego uruchamiania i wyłączania silnika. Pomimo tego, że pojazd może pokonać dystans do 100 km, a jego maksymalna ładowność to tylko 2400 kg, okazał się być przystosowanym do jazdy w zatłoczonych obszarach miejskich i nie wytwarzał zanieczyszczeń.

Kolejne rozwiązanie sprawdzane również w paryskim ruchu miejskim to tzw. BIL, czyli koncepcja stworzona przy współpracy z producentem nadwozi Libner. Ciężarówka transportuje do miasta 2,5-metrowy, mobilny ciągnik elektryczny, który służy jako pojazd do przewożenia towarów do sklepów zlokalizowanych w strefach dla pieszych lub w wąskich uliczkach. Pojazd elektryczny nie emituje spalin, a dzięki wózkowi paletowemu istnieje możliwość podnoszenia ładunków o wadze do 600 kg.

Ciężarówka Fuso Canter Eco Hybrid, to niezwykle wydajny i ekologiczny pojazd, który dostarcza towary w centrum Monachium. Jego układ hybrydowy składa się z 4-cylindrowego, turbodoładowanego silnika Diesla o mocy 110 kW oraz ze sprawnej i wyjątkowo cichej jednostki elektrycznej rozwijającej moc 40 kW. Silnik spalinowy uruchamia się tylko wtedy, gdy potrzeba więcej mocy.

W hiszpańskiej Maladze, do dowożenia towaru wykorzystuje się „El Carrito”. Ten niewielki i wyjątkowo cichy pojazd z przyczepą zaprojektowano z myślą o miejskiej dystrybucji towaru w strefach dla pieszych, gdzie ma miejsce 14% transakcji handlowych w Maladze. Całkowicie załadowany pojazd osiąga maksymalną prędkość 7 km/h, a na noc jest umieszczany w podziemnym garażu, gdzie zostaje ponownie naładowany do pracy następnego dnia.

W centrum Stuttgartu, a w niedalekiej przyszłości również w Berlinie, Dachser testuje elektrycznie wspomagane rowery dostawcze dla ostatniej mili, które mogą unieść 250 kg i działają we wszystkich obszarach otwartych dla ruchu rowerowego. Na targach transport logistic Dachser zaprezentował prototyp specjalnie zaprojektowanego roweru z wymiennym nadwoziem, które można łatwo zdemontować za pomocą elektrycznie napędzanej dźwigni. Wysokość nadwozia wynosi 2 metry i zapewnia wystarczająco miejsca dla ładunków.

Z tej samej kategorii

8 marca 2023

DHL Parcel stawia na kobiety

Sektor TSL ciągle ma opinię branży typowo męskiej, chociaż rzeczywistość wygląda zgoła inaczej. Kobiety w zarządzie, kobiety menadżerki, magazynierki, pracownice [...]

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!