#ad

„Big-boxy” ustępują bardziej elastycznym formom

„Big-boxy” ustępują bardziej elastycznym formom

Użytkownicy magazynów coraz częściej odchodzą od standardowych "big-boxów" i wybierają mniejszy, dedykowany model Build-To-Own, dający kontrolę nad funkcjonalnością i parametrami technicznymi nieruchomości.

Na taki krok zdecydował się kolejny duży użytkownik powierzchni magazynowych, sieć handlowa Media Expert. Pod Wrocławiem powstanie nowoczesny magazyn przygotowany do realizacji przez firmę deweloperską INWI.

Obiekt o powierzchni 14 500 m² stanie w Długołęce, koło Wrocławia. Będzie oddany do użytku w 2026 roku. Lokalizacja blisko trasy S8 pozwoli na sprawną obsługę klientów z różnych części kraju. Projekt powstaje w modelu Build-To-Own, który daje pełną kontrolę nad funkcjonalnością i parametrami technicznymi nieruchomości. To odpowiedź na rosnący trend odchodzenia od „big boxów” na rzecz mniejszych, dedykowanych magazynów BTO, zlokalizowanych bliżej miast. Zapewniają one lepszy dostęp do klientów, pracowników i infrastruktury.

INWI, firma specjalizująca się w rozwoju projektów deweloperskich i transakcjach nieruchomościowych, kompleksowo przygotowuje do realizacji nowy magazyn dla Media Expert, lidera rynku RTV i AGD. Projekt obejmuje nowoczesny magazyn o powierzchni 14 500 m² w Długołęce, koło Wrocławia, w sąsiedztwie trasy ekspresowej S8. Łączy ona Wrocław, Łódź, Warszawę i Białystok. INWI odpowiada za cały proces przygotowania inwestycji. Zajmuje się m.in. pozyskiwaniem gruntów spełniających wymagania funkcjonalne i lokalizacyjne. Prowadzi procedury planistyczne i środowiskowe. Koordynuje prace projektowe, niezbędne do uzyskania pozwolenia na budowę. Negocjuje także z gestorami mediów oraz zapewnia warunki przyłączeniowe do sieci wodociągowej, kanalizacyjnej, energetycznej i gazowej. Obiekt ma zostać oddany do użytku w przyszłym roku.

Nowoczesny magazyn to odpowiedź na zmieniające się potrzeby rynku i naszych klientów. Inwestycja wpisuje się w szerszą strategię logistyczną, której celem jest jeszcze lepsze dopasowanie łańcucha dostaw do rosnących oczekiwań. Coraz szybsze dostawy, większa elastyczność i dostępność towaru w krótkim czasie stają się dziś kluczowymi elementami przewagi konkurencyjnej. Wrocław to ważny punkt na mapie naszych operacji. Jego lokalizacja umożliwia sprawną i efektywną obsługę klientów z różnych regionów Polski, co pozostaje naszym priorytetem – mówi Michał Mystkowski, rzecznik prasowy TERG S.A. i Media Expert.

Powyższym działaniem sieć handlowa wpisuje się w nowy trend odchodzenia od dużych, wielotenantowych powierzchni typu „big box” na rzecz mniejszych, bardziej elastycznych formatów „szytych na miarę”. – Świadomie odpowiadamy na obserwowany trend na rynku nieruchomości komercyjnych. W przypadku magazynu we Wrocławiu zdecydowaliśmy się na formułę Build-To-Own, która zapewnia nam pełną kontrolę nad funkcjonalnością i parametrami technicznymi obiektu. Indywidualne podejście do projektowania magazynów ma dziś kluczowe znaczenie – zarówno z punktu widzenia efektywności operacyjnej, jak i zrównoważonego rozwoju oraz ergonomii procesów logistycznych – komentuje Michał Mystkowski.

Firmy coraz częściej rezygnują z dużych parków multitenant na rzecz mniejszych, dedykowanych obiektów BTO, zlokalizowanych bliżej miast. To zapewnia im lepszy dostęp do klientów, pracowników oraz infrastruktury. – Przedsiębiorstwa coraz częściej decydują się na formułę Build-To-Own, z uwagi na dążenie do uzyskania pełnej kontroli nad zaprojektowaniem spersonalizowanego obiektu – zarówno w aspekcie jego układu i funkcjonalności, jak i standardu wykończenia. Obserwujemy również stopniowe przesunięcie zainteresowania w kierunku lokalizacji położonych w pobliżu większych ośrodków miejskich. Zapewniają one lepszy dostęp do zasobów pracowniczych, rynków zbytu oraz infrastruktury technicznej i drogowej. Jest to tendencja, która kształtuje nowe podejście do logistyki oraz inwestycji w sektorze nieruchomości komercyjnych – wyjaśnia Małgorzata Gaul, Development Director w INWI.

Nowy magazyn we Wrocławiu to jeden z dziewięciu aktywnych projektów deweloperskich o charakterze przemysłowo-magazynowym INWI w Polsce, z łączną powierzchnią ponad 270 000 m² GLA, zlokalizowanych m.in. w Warszawie, obok cargo Centralnego Portu Komunikacyjnego w Teresinie, lotniska we Wrocławiu, we Wrocławiu Jerzmanowie, w Mszczonowie i Płońsku, koło Warszawy, a także w Poznaniu i Gliwicach. – Ta inwestycja to kolejny już etap naszej wieloletniej współpracy ze spółką TERG – właścicielem marki Media Expert. W 2021 roku doradzaliśmy spółce przy zakupie 20 obiektów handlowych, należących wcześniej do francuskiej Grupy Norauto. Była to jedna z największych tego typu transakcji w historii rodzimego rynku komercyjnego. Polska firma przejęła wtedy portfel nieruchomości od międzynarodowego właściciela, a nie odwrotnie. To nadal wyjątkowy i inspirujący przykład dynamicznego rozwoju polskiego rynku nieruchomości komercyjnych. Cieszymy się z kolejnej udanej współpracy z Media Expert – podsumowuje Daniel Radkiewicz, CEO INWI.

Z tej samej kategorii

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!