Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TSL Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TSL Biznes.
Nowy sprzęt skróci czas usuwania awarii i poprawi bezpieczeństwo ruchu kolejowego. Do końca 2021 roku maszyny specjalistyczne trafią do zespołów technicznych PLK na terenie całego kraju.
Nowy sprzęt skróci czas usuwania awarii i poprawi bezpieczeństwo ruchu kolejowego. Do końca 2021 roku maszyny specjalistyczne trafią do zespołów technicznych PLK na terenie całego kraju.
Projekt „Poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego poprzez zakup specjalistycznego sprzętu technicznego” to jedna z inwestycji realizowanych w ramach Krajowego Programu Kolejowego. Dzięki niej PLK zakupi sprzęt wykorzystywany m.in. do prac interwencyjnych, awaryjnych i diagnostycznych. Nowe wyposażenie zapewni regularność, punktualność i bezpieczeństwo ruchu kolejowego.
Specjalistyczne urządzenia pozwolą na ciągłą a zarazem bezpieczną eksploatację linii kolejowych. Zespoły pogotowia awaryjnego będą mogły dzięki nim w krótkim czasie usunąć awarię i jej skutki na liniach w całym kraju.
6 wózków motorowych
Pojazdy trakcyjne przeznaczone do przewozu materiałów i specjalistycznego sprzętu wykorzystywanego w pracach interwencyjnych i awaryjnych. Wyposażone są w dźwig z ramionami hydraulicznymi o zasięgu 12,25 m i udźwigu 1590 kg. Silnik spalinowy o mocy 298 kW pozwala na rozwinięcie prędkości pojazdu do 80 km/h.
36 wózków motorowych z oprzyrządowaniem
Ten typ wózków jest dodatkowo wyposażony w dwie przystawki – frezową oraz lemieszową, które są wykorzystywane m.in. w ramach „Akcji Zima”. Wózki mogą jeździć z prędkością do 100 km/h. Są podstawowym wyposażeniem pogotowia awaryjnego w grupach szybkiego reagowania na sieciach kolejowych.
2 podbijarki torów, podbijarka rozjazdów i profilarka tłucznia
Wysokowydajne podbijarki służą do podbijania, podnoszenia i ustawiania torów oraz rozjazdów. Wyposażone są w zespoły stabilizujące, umożliwiające sprawne i efektywne prowadzenie robót inwestycyjnych oraz bieżące utrzymanie sieci kolejowej. Proces podbijania polega na uniesieniu toru z jednoczesnym podsypaniem pod podkłady tłucznia. Dzięki temu, po opuszczeniu, tor znajduje się na odpowiedniej wysokości.
Maszyny pozwalają na szybkie wykonanie prac podczas krótkich zamknięć torowych, a także pomiędzy przejazdami kolejnych pociągów. Istotnym efektem ich pracy jest możliwość przywrócenia ruchu z prędkością rozkładową zaraz po podbiciu toru, bez wprowadzania czasowych ograniczeń prędkości. Dla podbijarki torowej siła nasuwania zespołem kleszczy wynosi min. 150 kN. Wyposażona jest w silnik spalinowy o mocy 500 kW, spełniający wymagania czystości spalin EURO 6 oraz układ jezdny umożliwiający jazdę przy napędzie własnym lub w składzie pociągu z prędkością do 100 km/h. Może także ciągnąć inne pojazdy o masie do 200 t z prędkością do 60 km/h.
Profilarki tłucznia są wysokowydajnymi maszynami służącymi do kształtowania pryzmy podsypki i usuwania nadmiaru tłucznia z wierzchu podkładów oraz przytwierdzeń.
Pojazd szynowo-drogowy z koszem umocowanym na łamanym wysięgniku do inspekcji obiektów mostowych
Jest przeznaczony do inspekcji mostów kolejowych o konstrukcjach uniemożliwiających oględziny z poziomu torów lub terenu. Konstrukcja pojazdu pozwala na poruszanie się zarówno po torach, jak i po zwykłych drogach, co umożliwia łatwe dotarcie do sprawdzanych obiektów. Pojazd będzie wykorzystywany do inspekcji inżynieryjnej obiektów (ok. 6 400 mostów i wiaduktów), które muszą przynajmniej raz w roku przejść przegląd techniczny.
19 września 2024
Najbliższa konferencja Spotkania Transportowe odbędzie się 24 września 2024 r. w podpoznańskim Luboniu. Tematyka konferencji skupia się na najnowszych, aktualnych [...]
22 marca 2024
Chcesz odwiedzić naszych południowych sąsiadów? Poznaj kilka praktycznych wskazówek i sprawdź, jak kupić winietę do Czech. Z naszymi wskazówkami dużo [...]
31 marca 2023
Firma Brother wprowadziła do portfolio nowy zestaw do druku oznaczeń z serii P-Touch. Model PT-D460BTVP to profesjonalna mobilna drukarka etykiet [...]
29 marca 2023
EKOmaty maszyny do selektywnej zbiórki odpadów, które umożliwiają konsumentom zwrot jednorazowych puszek oraz butelek po napojach. W zamian za oddane [...]
28 marca 2023
W czwartek 30 marca br. na węźle Brzęczkowice w Mysłowicach wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu, dotyczące zjazdu z autostrady [...]
24 marca 2023
Prologis po raz trzeci z rzędu znalazł się w gronie najbardziej etycznych firm w Polsce. Tym samym otrzymał statuetkę „Super [...]
16 marca 2023
DHL Supply Chain odebrał dziś pierwszy z pięciu w pełni elektrycznych ciągników siodłowych Volvo FM Electric. Pojazdy staną się częścią [...]
15 marca 2023
Grupa Raben będzie obecna w Monachium na majowych targach Transport Logistic.
8 marca 2023
Sektor TSL ciągle ma opinię branży typowo męskiej, chociaż rzeczywistość wygląda zgoła inaczej. Kobiety w zarządzie, kobiety menadżerki, magazynierki, pracownice [...]
8 marca 2023
GXO Logistics, Inc. świętuje Dzień Kobiet w Polsce, doceniając pracę pań, które skorzystały z możliwości zdobycia nowych umiejętności i rozwoju [...]
6 marca 2023
Cyfrowa Platforma Trans.eu w porozumieniu z tureckim Ministerstwem Transportu Drogowego oraz Ambasadami Tureckimi buduje międzynarodowy klaster pomocy dla ofiar trzęsienia [...]
15 lutego 2023
W lutym br. Volkswagen Financial Services dołączył do członków biznesowych Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego. Tym samym znalazł się w gronie [...]

13 listopada 2025

29 października 2025
23 października 2025
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!