Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TSL Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TSL Biznes.
Cargounit odebrał kolejne dwie lokomotywy Vectron oraz zdecydował się zakupić nowe lokomotywy od Siemens Mobility. Łącznie będzie mieć w swojej flocie 33 pojazdy Siemensa.
Cargounit wyrasta na największego odbiorcę lokomotyw Siemensa w Polsce. Najnowsze dwie lokomotywy dostarczone w marcu 2023 trafią do Freightliner PL oraz DB Cargo Polska.
Odebrane dwie lokomotywy Vectron MS dysponują mocą 6,4 MW przy zasilaniu napięciem przemiennym i 6,0 MW przy zasilaniu napięciem stałym oraz zostały wyposażone w system ETCS zgodny z obecnie obowiązującymi specyfikacjami (Baseline 3).
– Lokomotywy przeznaczone są do eksploatacji na terenie Polski, Niemiec, Austrii, Czech, Słowacji, Węgier, Holandii, Rumunii oraz Bułgarii. Co niezwykle ważne, pojazdy z platformy Vectron, jako jedyne nowoczesne lokomotywy w Europie, mają już dopuszczenia do eksploatacji aż w 20 europejskich krajach – powiedział Hubert Meronk, prezes zarządu Siemens Mobility Sp. z o.o.
Nowe pojazdy na rynek rumuński
Do tej pory firma Cargounit zakupiła już 31 od Siemens Mobility z platform Vectron i Smartron, z możliwością zamówienia dodatkowych pojazdów do końca 2024 r. Obecnie firma zdecydowała się zakupić dwie kolejne dwie lokomotywy Smartron. Flota lokomotyw Cargounitu liczy już 27 Vectronów oraz 6 Smartronów, a do 2025 r. można ona wzrosnąć do ponad 40 lokomotyw.
– Decyzja o zakupie kolejnych dwóch lokomotyw Smartron na rynek rumuński to pochodna dużego zainteresowania naszą ofertą na tym rynku ze strony lokalnych przewoźników. Jest to dowodem na szybką transformację rynku lokomotyw w Europie Środkowo-Wschodniej, gdzie coraz więcej klientów decyduje się na najem nowoczesnych pojazdów – powiedział Łukasz Boroń, prezes firmy Cargounit.
Firma Siemens Mobility sprzedała już 1679 Vectronów łącznie do 63 klientów z całej Europy. Polscy operatorzy i przewoźnicy kolejowi zakupili już ponad 100 nowoczesnych elektrycznych lokomotyw Siemensa (Husarze, Vectrony, Smartrony). Na co dzień korzystają z nich Cargounit, PKP Intercity, PKP Cargo, DB Cargo Polska, Lotos Kolej oraz Laude Smart Intermodal.
4 kwietnia 2025
Tylko w 2024 roku doszło na polskiej kolei do niemal 200 tzw. zdarzeń SPAD, czyli najczęściej przejechania przez pociąg sygnału [...]
3 kwietnia 2025
Europejski Bank Inwestycyjny (EBI) i rząd Ukrainy uzgodnili przekazanie 50 mln euro ze środków EBI na rzecz Ukrzaliznyci – państwowego [...]
2 kwietnia 2025
W ofercie sieci logistyki kontenerowej Contargo pojawią się od końca sierpnia 2025 roku dwa nowe połączenia kolejowe: DDS - Duisburg [...]
21 stycznia 2025
Polski przewoźnik kolejowy z Torunia uruchomił regularne połączenie intermodalne, które umożliwia bezpośrednie przewozy z Ukrainy i Polski do Holandii. Pociągi [...]
21 stycznia 2025
Współczesna logistyka wymaga elastyczności i skuteczności. Transport kombinowany, łączący różne rodzaje środków transportu, to jedno z najefektywniejszych rozwiązań dla firm [...]
16 grudnia 2024
Zamówione lokomotywy charakteryzują się wielosystemowością oraz wysoką wydajnością operacyjną, niezawodnością i efektywnością energetyczną. Ich nadwozia powstaną w zakładzie Alstom we [...]
9 października 2024
Schavemaker Intermodal uruchomił piąte połączenie tygodniowo na trasie Kąty Wrocławskie - Moerdijk (Holandia), co znacznie zwiększa elastyczność i wydajność usługi. [...]
28 sierpnia 2024
CEVA Logistics rozwija usługi intermodalne, wprowadzając ponad 40 nowych naczep intermodalnych P400 mega huckepack do realizacji dostaw na trasie Polska-Czechy-Francja.
23 sierpnia 2024
Czy kolejowy transport intermodalny jest lepszą alternatywą dla pomysłów na szerokie dopuszczenie do ruchu po europejskich drogach dłuższych i cięższych [...]
26 stycznia 2024
Przewóz towarów wcale nie musi odbywać się za pomocą jednego środka transportu. Łączenie kilku z nich pod postacią transportu multi- [...]
18 września 2023
ORLEN konsekwentnie rozwija technologię wodorową w transporcie. Koncern zakupił od spółki PESA Bydgoszcz pierwszą w Polsce lokomotywę, wykorzystującą napęd wodorowy. [...]
6 września 2023
Testy technologii MagRail, przeprowadzone przez Nevomo potwierdziły, że pojazdy szynowe mogą poruszać się po istniejącej infrastrukturze kolejowej bez tarcia, wykorzystując [...]
9 kwietnia 2025
7 kwietnia 2025
4 kwietnia 2025
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!