Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TSL Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TSL Biznes.
{modal href="/images/stories/wincanton2_big.jpg"} {/modal} Wincanton, twórca i dostawca zaawansowanych usług z zakresu łańcucha dostaw, zaimplementował system dystrybucji oparty na rejonizacji obszarów, dzięki któremu zapewnia swoim klientom dostawy w optymalnym czasie i przy optymalnych kosztach. Głównymi założeniami systemu jest optymalizacja kosztów dystrybucji lokalnej oraz wzrost terminowości dostaw, odbiorców oraz zwrotu dokumentów. Czynnikami towarzyszącymi procesowi rejonizacji są zazwyczaj ograniczenie ilości podwykonawców oraz automatyzacja rozliczeń, które pozwalają na poświęcenie większej ilości czasu na ciągłe doskonalenie jakości świadczonych usług. W efekcie, rejonizacja wpływa na poprawę wizerunku operatora logistycznego w oczach klientów oraz odbiorców dostaw. Rejony tworzą miejsca, z których odbywa się dystrybucja do odbiorcy końcowego po wcześniejszym dostarczeniu towaru bezpośrednim wahadłem od klienta lub terminalu przeładunkowego klienta Wincanton. W pierwszym etapie procesu implementacji systemu, Wincanton podzielił obszar dystrybucji na mniejsze części, czyli rejony. Dzięki temu operator logistyczny zapewnił stabilność wolumenowi dystrybucyjnemu. Kolejnym krokiem było stworzenie jednolitego modelu rozliczeniowego dla podwykonawców. Po ustaleniu podziału na rejony oraz określeniu zasad rozliczeń dokonano ostatecznego wyboru podwykonawców, zapewniającego wysoką jakość oraz płynność obsługi. - Proces rejonizacji jest jednym z etapów stałego doskonalenia jakości usług Wincanton i stanowi dobrą podstawę do kolejnych planowanych przez firmę działań, które bez wątpienia wpłyną na wzrost satysfakcji Klientów firmy. Po pierwszym kwartale od wprowadzenia systemu, Wincanton odnotował wzrost kluczowych wskaźników jakościowych czyli terminowości dostaw, odbiorców, jak również zwrotu dokumentów od przewoźników - mówi Katarzyna Orzeszek, Dyrektor Transportu Krajowego Wincanton. Wdrożony proces rejonizacji dystrybucji lokalnej zapewnia realizację dostaw do finalnych odbiorców przez doświadczonych kierowców, świetnie znających swój rejon dystrybucyjny. Dzięki temu, klienci operatora logistycznego mogą liczyć na pewne i szybkie świadczenie usługi transportowej i mają dostęp do bieżących informacji o stanie przesyłki. W ramach transportu krajowego, Wincanton prowadzi dystrybucję przesyłek drobnicowych, realizację dostaw częściowych i bezpośrednich oraz realizację dostaw dedykowanych. Wincanton realizuje usługi transportowe na terenie całego kraju w terminie 24 godzin.
{modal href=”/images/stories/wincanton2_big.jpg”}

{/modal}
Wincanton, twórca i dostawca zaawansowanych usług z zakresu łańcucha dostaw, zaimplementował system dystrybucji oparty na rejonizacji obszarów, dzięki któremu zapewnia swoim klientom dostawy w optymalnym czasie i przy optymalnych kosztach.
Głównymi założeniami systemu jest optymalizacja kosztów dystrybucji lokalnej oraz wzrost terminowości dostaw, odbiorców oraz zwrotu dokumentów. Czynnikami towarzyszącymi procesowi rejonizacji są zazwyczaj ograniczenie ilości podwykonawców oraz automatyzacja rozliczeń, które pozwalają na poświęcenie większej ilości czasu na ciągłe doskonalenie jakości świadczonych usług. W efekcie, rejonizacja wpływa na poprawę wizerunku operatora logistycznego w oczach klientów oraz odbiorców dostaw.
Rejony tworzą miejsca, z których odbywa się dystrybucja do odbiorcy końcowego po wcześniejszym dostarczeniu towaru bezpośrednim wahadłem od klienta lub terminalu przeładunkowego klienta Wincanton. W pierwszym etapie procesu implementacji systemu, Wincanton podzielił obszar dystrybucji na mniejsze części, czyli rejony. Dzięki temu operator logistyczny zapewnił stabilność wolumenowi dystrybucyjnemu. Kolejnym krokiem było stworzenie jednolitego modelu rozliczeniowego dla podwykonawców. Po ustaleniu podziału na rejony oraz określeniu zasad rozliczeń dokonano ostatecznego wyboru podwykonawców, zapewniającego wysoką jakość oraz płynność obsługi.
– Proces rejonizacji jest jednym z etapów stałego doskonalenia jakości usług Wincanton i stanowi dobrą podstawę do kolejnych planowanych przez firmę działań, które bez wątpienia wpłyną na wzrost satysfakcji Klientów firmy. Po pierwszym kwartale od wprowadzenia systemu, Wincanton odnotował wzrost kluczowych wskaźników jakościowych czyli terminowości dostaw, odbiorców, jak również zwrotu dokumentów od przewoźników – mówi
Wdrożony proces rejonizacji dystrybucji lokalnej zapewnia realizację dostaw do finalnych odbiorców przez doświadczonych kierowców, świetnie znających swój rejon dystrybucyjny. Dzięki temu, klienci operatora logistycznego mogą liczyć na pewne i szybkie świadczenie usługi transportowej i mają dostęp do bieżących informacji o stanie przesyłki. W ramach transportu krajowego, Wincanton prowadzi dystrybucję przesyłek drobnicowych, realizację dostaw częściowych i bezpośrednich oraz realizację dostaw dedykowanych. Wincanton realizuje usługi transportowe na terenie całego kraju w terminie 24 godzin.
19 września 2024
Najbliższa konferencja Spotkania Transportowe odbędzie się 24 września 2024 r. w podpoznańskim Luboniu. Tematyka konferencji skupia się na najnowszych, aktualnych [...]
22 marca 2024
Chcesz odwiedzić naszych południowych sąsiadów? Poznaj kilka praktycznych wskazówek i sprawdź, jak kupić winietę do Czech. Z naszymi wskazówkami dużo [...]
31 marca 2023
Firma Brother wprowadziła do portfolio nowy zestaw do druku oznaczeń z serii P-Touch. Model PT-D460BTVP to profesjonalna mobilna drukarka etykiet [...]
29 marca 2023
EKOmaty maszyny do selektywnej zbiórki odpadów, które umożliwiają konsumentom zwrot jednorazowych puszek oraz butelek po napojach. W zamian za oddane [...]
28 marca 2023
W czwartek 30 marca br. na węźle Brzęczkowice w Mysłowicach wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu, dotyczące zjazdu z autostrady [...]
24 marca 2023
Prologis po raz trzeci z rzędu znalazł się w gronie najbardziej etycznych firm w Polsce. Tym samym otrzymał statuetkę „Super [...]
16 marca 2023
DHL Supply Chain odebrał dziś pierwszy z pięciu w pełni elektrycznych ciągników siodłowych Volvo FM Electric. Pojazdy staną się częścią [...]
15 marca 2023
Grupa Raben będzie obecna w Monachium na majowych targach Transport Logistic.
8 marca 2023
Sektor TSL ciągle ma opinię branży typowo męskiej, chociaż rzeczywistość wygląda zgoła inaczej. Kobiety w zarządzie, kobiety menadżerki, magazynierki, pracownice [...]
8 marca 2023
GXO Logistics, Inc. świętuje Dzień Kobiet w Polsce, doceniając pracę pań, które skorzystały z możliwości zdobycia nowych umiejętności i rozwoju [...]
6 marca 2023
Cyfrowa Platforma Trans.eu w porozumieniu z tureckim Ministerstwem Transportu Drogowego oraz Ambasadami Tureckimi buduje międzynarodowy klaster pomocy dla ofiar trzęsienia [...]
15 lutego 2023
W lutym br. Volkswagen Financial Services dołączył do członków biznesowych Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego. Tym samym znalazł się w gronie [...]

29 października 2025
23 października 2025
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!