Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TSL Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TSL Biznes.
Pperator transportowo-logistyczny konsekwentnie rozwija swoje spółki zagraniczne w celu systematycznego przekształcania ich w regionalne huby operacji dla największych klientów petrochemicznych w Europie.
Obszar przewozów płynnej chemii (rozwijany głównie w Europie Zachodniej) systematycznie zwiększa swój udział w skonsolidowanej sprzedaży – w I kw. br. jego udział wyniósł 74,8% (+1,7 pkt proc. r/r), a w 2023 r.: 67,5% (+4,7 pkt proc. r/r). TPG spodziewa się kontynuacji zarysowanych trendów w kolejnych kwartałach.
TPG realizuje procesy operacyjne poprzez centralę w Polsce oraz spółki, specjalizujące się w logistyce płynnych ładunków chemicznych na terenie Europy Zachodniej. Mianowicie włączoną do Grupy w połowie 2022 roku TPG International GmbH, zlokalizowaną w Hilden w Niemczech (Zagłębie Ruhry) oraz przejętą trzy lata temu J. Deckers & Zn NV w Belgii (Brecht), ulokowaną w okolicach portów morskich ARA (Amsterdam-Rotterdam-Antwerpia). Deckers jest spółką transportową o wieloletniej tradycji. Poza taborem kilkudziesięciu zestawów transportowych do przewozu płynnych chemikaliów dysponuje nowoczesną bazą transportową z zapleczem serwisowym oraz specjalistyczną myjnią. – Naszą ambicją jest dalsze konsekwentne umacnianie pozycji rynkowej TPG na rynkach zachodnich, owocujące osiąganiem systematycznego wzrostu przychodów i nawiązywaniem nowych relacji handlowych. W ocenie zarządu Grupy, szybciej i efektywniej będziemy osiągać zakładane cele realizując zadania bezpośrednio poprzez nasze spółki zależne zlokalizowane w Belgii i Niemczech – mówi Adriana Bosiacka, Członek Zarządu i Dyrektor Operacyjna w Grupie Trans Polonia. – Bliskość klientów docelowych, znajomość specyfiki rynkowo-prawnej przez zatrudnionych lokalnie specjalistów, aspekty geograficzne czy prozaiczny brak bariery językowej to czynniki stanowiące przewagę takiej strategii. Każdy z tych argumentów pokazuje, że inwestycje w spółki zagraniczne mogą przynieść znaczące korzyści TPG, pozwalając na lepsze zarządzanie ryzykiem, zwiększenie efektywności i dostęp do nowych możliwości rynkowych – dodaje.
Przychody ze sprzedaży Grupy realizowanej poza terenem kraju stale rosną, zarówno nominalnie (+7,2% do 46,1 mln zł w I kw. br. i +11,7% do 160,7 mln zł w 2023 r.), jak i pod kątem udziału w łącznej skonsolidowanej sprzedaży Trans Polonii (85,1% po trzech mies. 2024 r., tj. +0,9 pkt proc. r/r i 78,2% w 2023 r., tj. +4,6 pkt proc.). Trans Polonia w kolejnych kwartałach spodziewa się kontynuacji dotychczasowych trendów, szczególnie w obszarze płynnej chemii (tak pod kątem nominalnych dynamik wolumenów, jak i wzrostów skali sprzedaży i udziału segmentu w łącznych przychodach TPG).
Odpowiedzią Trans Polonii na rosnący popyt na usługi przewozowe są stałe inwestycje w tabor – rozwój floty transportowej oraz kadry kierowców. Z drugiej strony TPG rozwija zaplecze IT i technologiczne, m.in. o takie rozwiązania jak: zintegrowane systemy transportowe dla całej Grupy, które zapewniają pełną kontrolę nad procesami planowania oraz optymalizację operacji. Umożliwiają m.in. automatyzację działań, sprawne zarządzanie pracą kierowcy i raportowanie parametrów przewozu na każdym jego etapie. Istotne znaczenie odgrywają także dbałość o najwyższą jakość usług, bezpieczeństwo przewozu i dopasowywanie oferty do potrzeb klientów. Rozbudowany wachlarz usług i elastyczne podejście pozwalają Trans Polonii budować solidne relacje z wiodącymi partnerami sektora petrochemicznego.
9 lipca 2025
Presja ekonomiczna sprawia, że wiele firm w branży logistycznej rezygnuje z długofalowych inwestycji z obszaru zrównoważonego rozwoju, uznając je za [...]
9 lipca 2025
Branża TSL potrzebuje nowego kierunku rozwoju. Strategiczny hub przeładunkowy może stać się kluczem do odzyskania konkurencyjności i niezależności logistycznej kraju.
7 lipca 2025
Polska od lat zajmuje pozycję europejskiego lidera w branży transportowej, odpowiadając za realizację ok. 20% wszystkich przewozów w Unii Europejskiej. [...]
7 lipca 2025
REMONDIS i Grupa H&M utworzyły spółkę joint venture Looper Textile Co., niezależną firmę zajmującą się zbiórką, sortowaniem oraz ponownym wykorzystaniem [...]
7 lipca 2025
Nowa prezes odpowiada za dalszy rozwój spółki w obszarach logistyki kontraktowej, a także wzmacnianie działań spółki w wymiarze zrównoważonego rozwoju.
3 lipca 2025
Czechy od dawna przyciągają inwestorów – znajdują się w samym sercu Europy, mają dobrze rozwiniętą infrastrukturę, stabilną gospodarkę i usługi [...]
3 lipca 2025
Spółka z Grupy DB Cargo Polska z końcem czerwca uroczyście otworzyła swoją najnowszą inwestycję. Terminal w kluczowej lokalizacji w południowej [...]
27 czerwca 2025
GXO Logistics, wprowadza pierwszą inteligentną platformę opartą na sztucznej inteligencji, o nazwie CXO IQ. Stworzyli ją eksperci logistyczni specjalnie dla [...]
25 czerwca 2025
Logistyka branży chemicznej przechodzi intensywną transformację, napędzaną przez globalne megatrendy, takie jak zmiany klimatyczne, cyfryzacja, regionalizacja łańcuchów dostaw oraz rosnące [...]
24 czerwca 2025
Dwa autonomiczne roboty transportowe STRADOT będą obsługiwać tysiące pojazdów miesięcznie w dedykowanej strefie 2000 miejsc postojowych w centrum logistyki pojazdów [...]
23 czerwca 2025
Na początku lat 90. logistyka w Polsce dopiero raczkowała. Brakowało nowoczesnej infrastruktury, technologii, ale też wiedzy w zakresie nowoczesnych metod [...]
18 czerwca 2025
W Łomży otwarto nowe centrum logistyczne Fresh Logistics Polska. Obiekt to nie tylko ważna inwestycja dla firmy, ale też istotny [...]
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!