#ad

Rolls-Royce i Hyundai elektryfikują lotnictwo

Rolls-Royce i Hyundai elektryfikują lotnictwo

Rolls-Royce i Hyundai Motor Group ogłaszają plany współpracy nad wprowadzeniem elektrycznego napędu i wodorowych ogniw paliwowych na rynek Zaawansowanej Mobilności Powietrznej (AAM).

Partnerstwo wykorzysta możliwości lotnicze i certyfikacyjne Rolls-Royce’a oraz wodorowe ogniwa paliwowe i zdolności produkcyjne Hyundai Motor Group. Obie firmy mają wspólną wizję osiągnięcia czołowej pozycji w Zaawansowanej Mobilności Powietrznej (AAM), dostarczając napęd elektryczny i ogniwa paliwowe do Miejskiej Mobilności Powietrznej (UAM) i Regionalnej Mobilności Powietrznej (RAM) oraz rozwijając zrównoważone lotnictwo.

Protokół ustaleń pomiędzy Rolls-Royce i Hyundai Motor Group obejmuje pięć strategicznych celów:

– współpracę w rozwoju technologii i wymagań dotyczących systemów zasilania i napędu dla działu Zaawansowanej Mobilności Powietrznej Hyundaia.

– współpracę przy industrializacji systemów zasilania i napędu Rolls-Royce dla rynku Zaawansowanej Mobilności Powietrznej.

– rozwój elektrycznych układów napędowych z wodorowymi ogniwami paliwowymi jako źródłem energii dla platform RAM firmy Hyundai.

– współpracę w celu wprowadzenia na rynek wspólnego elektrycznego układu napędowego z ogniwami paliwowymi dla AAM.

– udostępnienie do 2025 roku wspólnego projektu samolotu elektrycznego z ogniwami paliwowymi.

Ceremonia podpisania odbyła się na stoisku marki Supernal na targach lotniczych Farnborough Airshow. Wzięli w niej udział Warren East, dyrektor generalny Rolls-Royce’a, Grazia Vittadini, dyrektor ds. technologii i strategii oraz Rob Watson, prezes Rolls-Royce Electrical oraz Euisun Chung, dyrektor wykonawczy Hyundai Motor Group, Jaiwon Shin, prezes i szef dywizji AAM Hyundai Motor Group i Jaeyong Song, wiceprezes dywizji AAM Hyundai Motor Group.

– Cieszymy się, że możemy współpracować z Rolls-Roycem, aby wykorzystać ich doświadczenie w lotnictwie oraz certyfikacji i przyspieszyć rozwój układów napędowych z wodorowymi ogniwami paliwowymi. Hyundai z powodzeniem dostarczył systemy wodorowych ogniw paliwowych na światowy rynek motoryzacyjny, a obecnie bada możliwości zastosowania technologii napędu elektrycznego i wodorowego do wdrożenia w przemyśle lotniczym – mówi Jaiwon Shin, prezes Hyundai Motor Group.

– Cieszymy się, że możemy współpracować z Hyundai Motor Group, co stanowi cenną okazję do wykorzystania i rozwijania możliwości, jakie każda firma wnosi z sektora lotniczego i motoryzacyjnego. Rynek zaawansowanej mobilności powietrznej oferuje ogromny potencjał komercyjny, a ta współpraca wspiera nasze wspólne ambicje, aby przewodzić na rynku zaawansowanej mobilności powietrznej – uważa Rob Watson, prezes Rolls-Royce Electrical.

Korzyści płynące z zastosowania systemu wodorowych ogniw paliwowych w elektrycznym układzie napędowym samolotu polegają na tym, że jest to bezemisyjne, ciche i niezawodne pokładowe źródło zasilania, które umożliwia skalowalność dostarczanej mocy, a także spory zasięg lotu. Hyundai będzie współpracować z Rolls-Roycem, aby wprowadzić wodorowe ogniwa paliwowe, systemy magazynowania i infrastrukturę na rynki lotnicze, a także wprowadzić tę technologię do pojazdów RAM firmy Hyundai oraz do oferty w pełni elektrycznych oraz hybrydowych układów napędowych Rolls-Royce’a.

Hyundai Motor Group na początku tego roku ogłosił plan rozwoju AAM, który obejmuje segmenty UAM i RAM, aby oferować przyjazne dla środowiska przeloty dla ludzi w miastach i między nimi. Amerykańska spółka Supernal, należąca do Hyundai Motor Group, zamierza rozpocząć komercyjne usługi w miastach (UAM) w USA w 2028 roku, podczas gdy Hyundai Motor Group planuje uruchomić usługi regionalne (RAM) po 2030 roku.

Z tej samej kategorii

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!