Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TSL Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TSL Biznes.
Rolls-Royce i Hyundai Motor Group ogłaszają plany współpracy nad wprowadzeniem elektrycznego napędu i wodorowych ogniw paliwowych na rynek Zaawansowanej Mobilności Powietrznej (AAM).
Partnerstwo wykorzysta możliwości lotnicze i certyfikacyjne Rolls-Royce’a oraz wodorowe ogniwa paliwowe i zdolności produkcyjne Hyundai Motor Group. Obie firmy mają wspólną wizję osiągnięcia czołowej pozycji w Zaawansowanej Mobilności Powietrznej (AAM), dostarczając napęd elektryczny i ogniwa paliwowe do Miejskiej Mobilności Powietrznej (UAM) i Regionalnej Mobilności Powietrznej (RAM) oraz rozwijając zrównoważone lotnictwo.
Protokół ustaleń pomiędzy Rolls-Royce i Hyundai Motor Group obejmuje pięć strategicznych celów:
– współpracę w rozwoju technologii i wymagań dotyczących systemów zasilania i napędu dla działu Zaawansowanej Mobilności Powietrznej Hyundaia.
– współpracę przy industrializacji systemów zasilania i napędu Rolls-Royce dla rynku Zaawansowanej Mobilności Powietrznej.
– rozwój elektrycznych układów napędowych z wodorowymi ogniwami paliwowymi jako źródłem energii dla platform RAM firmy Hyundai.
– współpracę w celu wprowadzenia na rynek wspólnego elektrycznego układu napędowego z ogniwami paliwowymi dla AAM.
– udostępnienie do 2025 roku wspólnego projektu samolotu elektrycznego z ogniwami paliwowymi.
Ceremonia podpisania odbyła się na stoisku marki Supernal na targach lotniczych Farnborough Airshow. Wzięli w niej udział Warren East, dyrektor generalny Rolls-Royce’a, Grazia Vittadini, dyrektor ds. technologii i strategii oraz Rob Watson, prezes Rolls-Royce Electrical oraz Euisun Chung, dyrektor wykonawczy Hyundai Motor Group, Jaiwon Shin, prezes i szef dywizji AAM Hyundai Motor Group i Jaeyong Song, wiceprezes dywizji AAM Hyundai Motor Group.
– Cieszymy się, że możemy współpracować z Rolls-Roycem, aby wykorzystać ich doświadczenie w lotnictwie oraz certyfikacji i przyspieszyć rozwój układów napędowych z wodorowymi ogniwami paliwowymi. Hyundai z powodzeniem dostarczył systemy wodorowych ogniw paliwowych na światowy rynek motoryzacyjny, a obecnie bada możliwości zastosowania technologii napędu elektrycznego i wodorowego do wdrożenia w przemyśle lotniczym – mówi Jaiwon Shin, prezes Hyundai Motor Group.
– Cieszymy się, że możemy współpracować z Hyundai Motor Group, co stanowi cenną okazję do wykorzystania i rozwijania możliwości, jakie każda firma wnosi z sektora lotniczego i motoryzacyjnego. Rynek zaawansowanej mobilności powietrznej oferuje ogromny potencjał komercyjny, a ta współpraca wspiera nasze wspólne ambicje, aby przewodzić na rynku zaawansowanej mobilności powietrznej – uważa Rob Watson, prezes Rolls-Royce Electrical.
Korzyści płynące z zastosowania systemu wodorowych ogniw paliwowych w elektrycznym układzie napędowym samolotu polegają na tym, że jest to bezemisyjne, ciche i niezawodne pokładowe źródło zasilania, które umożliwia skalowalność dostarczanej mocy, a także spory zasięg lotu. Hyundai będzie współpracować z Rolls-Roycem, aby wprowadzić wodorowe ogniwa paliwowe, systemy magazynowania i infrastrukturę na rynki lotnicze, a także wprowadzić tę technologię do pojazdów RAM firmy Hyundai oraz do oferty w pełni elektrycznych oraz hybrydowych układów napędowych Rolls-Royce’a.
Hyundai Motor Group na początku tego roku ogłosił plan rozwoju AAM, który obejmuje segmenty UAM i RAM, aby oferować przyjazne dla środowiska przeloty dla ludzi w miastach i między nimi. Amerykańska spółka Supernal, należąca do Hyundai Motor Group, zamierza rozpocząć komercyjne usługi w miastach (UAM) w USA w 2028 roku, podczas gdy Hyundai Motor Group planuje uruchomić usługi regionalne (RAM) po 2030 roku.
30 kwietnia 2025
Po spełnieniu wszystkich warunków i uzyskaniu niezbędnych zgód, DSV finalizuje przejęcie firmy Schenker od Deutsche Bahn.
29 kwietnia 2025
Jak indywidualne zestawy skracają czas zakupów, minimalizują błędy i przyspieszają montaż w różnych sektorach. Jak zorganizować logistykę, pozwalającą na taką [...]
29 kwietnia 2025
Świat mody odchodzi od produkcji w Chinach, ale na odwrocie zyskają głównie inne kraje zlokalizowane w Azji, dlatego region ten [...]
28 kwietnia 2025
W pierwszej fazie funkcjonowania nowoczesny obiekt logistyczny będzie obsługiwał ok. 1, 5 tys. sklepów w rejonie Wrocławia.
28 kwietnia 2025
Frigo Logistics, operator logistyczny dla produktów wymagających kontrolowanej temperatury, inwestuje w modernizację floty. W pierwszym kwartale 2025 roku firma odebrała [...]
28 kwietnia 2025
W odpowiedzi na zmiany w przepisach prawnych DFDS rozszerza swoje portfolio usług VAS dla branży modowej, wprowadzając ReStart, specjalistyczną usługę [...]
25 kwietnia 2025
Neutralność klimatyczna stała się jednym z priorytetowych celów także dla sektora logistycznego, a znaczącą rolę w jego osiągnięciu odgrywa ograniczenie [...]
24 kwietnia 2025
Francuska Administracja Celna wprowadza nowy system Obligatoryjnej Koperty Logistycznej (Enveloppe Logistique Obligatoire - ELO), który istotnie wpłynie na organizację transportów [...]
8 kwietnia 2025
Automatyzacja procesów magazynowych z wykorzystaniem robotyki nie jest już jedynie wizją przyszłości, ale nadal temu rozwojowi technologicznemu towarzyszą liczne błędne [...]
7 kwietnia 2025
Wybrane grupy towarów wymagają transportu w temperaturze kontrolowanej i przy zachowaniu ściśle określonych parametrów. Jeśli towar jest przewożony i zostanie [...]
7 kwietnia 2025
Raportowanie ESG (Environmental, Social, Governance) staje się kluczowym elementem działalności firm. Coraz więcej organizacji, niezależnie od swojej wielkości, musi dostosować [...]
7 kwietnia 2025
Sprzedaż w branży odzieżowej na świecie systematycznie rośnie, w 2023 o 7% r/r, do poziomu 1600 mld euro. Według prognoz [...]
7 kwietnia 2025
4 kwietnia 2025
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!