Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TSL Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TSL Biznes.
W kwietniu 2020 Chiny podpisały umowę z Węgrami, która przewiduje udzielenie kredytu na budowę linii kolejowej z Budapesztu do Belgradu. Kwota określona w umowie kredytu wynosi 1,9 miliardów dolarów, co stanowi 85% kosztów projektu. Republika pokryje pozostałe 15%.
Dyskusja nad projektem rozpoczęła się 6 lat temu. Trzy kraje: Chiny, Węgry i Serbia podpisały akt zgłoszenia zamiaru budowy sieci kolejowej o długości 370 kilometrów wzdłuż trasy Budapeszt-Belgrad. Inwestycja polega na przebudowie istniejących i budowie nowych tras. W rezultacie odnowionych zostanie 335 kilometrów torowiska, z czego 166 kilometrów przejdzie przez terytorium Węgier.
Głównym celem projektu jest budowa linii kolejowej z Chin do portu morskiego w Pireusie niedaleko Aten. Port w Pireusie zajmuje trzecie miejsce na świecie wśród portów pasażerskich. Jesienią 2009 roku chińska firma China Ocean Shipping Company (COSCO) wynajęła połowę portu w Pireusie na 35 lat. Od 2016 roku COSCO przejmuje pakiet kontrolny akcji portu.
Dla Chin podpisanie projektu jest rodzajem mostu łączącego port w Pireusie z krajami Europy Zachodniej. Strategia jest budowana w oparciu o długoterminową perspektywę na kolejne dziesięciolecia. Chiny oczekują, że port w Pireusie i nowa infrastruktura kolejowa będą nadal zarządzane przez ChRL.
W projekcie „Budapeszt-Belgrad” międzynarodowa grupa kapitałowa AsstrA odpowiada za organizację transportu kontenerów last-mile China Railway Group. Zakres usług obejmuje również wypełnienie dokumentacji tranzytowej i celnej. Nie zważając na złożoną sytuację epidemiologiczną spowodowaną rozprzestrzenianiem się koronowirusa Klient AsstrA co tydzień otrzymuje kontenery zgodnie z ustalonym harmonogramem.
– Zakończenie jednego z głównych projektów infrastrukturalnych UE planowane jest na 2022 rok. Po zakończeniu budowy trasa Budapeszt-Belgrad powinna stać się centrum logistycznym, przechodzącym z Węgier przez Serbię do portu niedaleko Aten. Oprócz tego linia kolejowa będzie stanowiła najszybszą trasę między zachodem a wschodem. Po zakończeniu budowy Węgry będą konkurować z głównymi węzłami logistycznymi w Europie – mówi Vladislav Martin, przedstawiciel oddziału AsstrA Chiny w UE.
Chiny twierdzą, że nie dążą do zwiększenia wpływów, a chcą rozwijać infrastrukturę na świecie. Serbia pod tym względem jest właściwym miejscem. Po pierwsze, budowa linii kolejowej wpłynie na powstanie szybkich połączeń transportowych z krajami Europy Zachodniej. Po drugie, Chiny uzupełnią budżet państwa kosztem transportu ładunków.
– Projekt budowy linii kolejowej na trasie „Budapeszt-Belgrad” robi wrażenie. Jest to część nowej trasy z Chin do Europy z wykorzystaniem szybkich pociągów towarowych. Przyszłość rynku logistycznego skupia się na transformacji, dzięki czemu Klienci otrzymują bezpieczne i ekspresowe rozwiązania w przystępnej cenie” – komentuje Botond Kovacs-Mate, kierownik oddziału AsstrA na Węgrzech.
19 września 2024
Najbliższa konferencja Spotkania Transportowe odbędzie się 24 września 2024 r. w podpoznańskim Luboniu. Tematyka konferencji skupia się na najnowszych, aktualnych [...]
22 marca 2024
Chcesz odwiedzić naszych południowych sąsiadów? Poznaj kilka praktycznych wskazówek i sprawdź, jak kupić winietę do Czech. Z naszymi wskazówkami dużo [...]
31 marca 2023
Firma Brother wprowadziła do portfolio nowy zestaw do druku oznaczeń z serii P-Touch. Model PT-D460BTVP to profesjonalna mobilna drukarka etykiet [...]
29 marca 2023
EKOmaty maszyny do selektywnej zbiórki odpadów, które umożliwiają konsumentom zwrot jednorazowych puszek oraz butelek po napojach. W zamian za oddane [...]
28 marca 2023
W czwartek 30 marca br. na węźle Brzęczkowice w Mysłowicach wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu, dotyczące zjazdu z autostrady [...]
24 marca 2023
Prologis po raz trzeci z rzędu znalazł się w gronie najbardziej etycznych firm w Polsce. Tym samym otrzymał statuetkę „Super [...]
16 marca 2023
DHL Supply Chain odebrał dziś pierwszy z pięciu w pełni elektrycznych ciągników siodłowych Volvo FM Electric. Pojazdy staną się częścią [...]
15 marca 2023
Grupa Raben będzie obecna w Monachium na majowych targach Transport Logistic.
8 marca 2023
Sektor TSL ciągle ma opinię branży typowo męskiej, chociaż rzeczywistość wygląda zgoła inaczej. Kobiety w zarządzie, kobiety menadżerki, magazynierki, pracownice [...]
8 marca 2023
GXO Logistics, Inc. świętuje Dzień Kobiet w Polsce, doceniając pracę pań, które skorzystały z możliwości zdobycia nowych umiejętności i rozwoju [...]
6 marca 2023
Cyfrowa Platforma Trans.eu w porozumieniu z tureckim Ministerstwem Transportu Drogowego oraz Ambasadami Tureckimi buduje międzynarodowy klaster pomocy dla ofiar trzęsienia [...]
15 lutego 2023
W lutym br. Volkswagen Financial Services dołączył do członków biznesowych Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego. Tym samym znalazł się w gronie [...]
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!