#ad

Pierwszy pasażerski Vectron na trasie Warszawa-Berlin

Pierwszy pasażerski Vectron na trasie Warszawa-Berlin

Lokomotywa Vectron Cargounit rozpoczęła pracę na trasie Berlin-Warszawa Express (BWE). Jest to pierwsza z kilkunastu oferowanych przez Cargounit lokomotyw Siemensa do ruchu pasażerskiego.

Wielosystemowe Vectrony to najnowocześniejsze, uniwersalne lokomotywy o modułowej konstrukcji, umożliwiającej łatwe dostosowanie do wymogów użytkowania i specyfiki jazdy w różnych krajach. Jedna z przekazanych w grudniu lokomotyw Vectron Cargounit została przeznaczona do ruchu pasażerskiego. Premierowy przejazd rozpoczął się w niedzielę 18 grudnia o godz. 5:39 z Warszawy Wschodniej. Trasa wiodła do Berlina. Elektrowóz wraz z pasażerami pojawił się na stolicy Niemiec po godzinie dwunastej. Kurs wykonywało DB Fernverkehr, wspólnie z PKP Intercity obsługujące trasę Berlin-Warszawa Express (BWE)

– Cieszymy się, że możemy odpowiedzieć na rosnące zapotrzebowanie rynku, proponując nowoczesne lokomotywy wielosystemowe takie jak Vectron, dostosowane zarówno do ruchu towarowego jak i pasażerskiego. Do tej pory zamówiliśmy już aż 31 lokomotyw Siemensa, a jedna z nich rusza właśnie na tory wraz z pasażerami – powiedział Łukasz Boroń, prezes zarządu spółki Cargounit.

– Podstawowym założeniem konstrukcji Vectronów była wydajność i opłacalność wykonywania zadań trakcyjnych w ruchu krajowym i międzynarodowym, zarówno towarowym jak i pasażerskim. Cieszymy się, że Vectron Cargounit będzie regularnie kursował z pasażerami na bardzo ważnej trasie Warszawa-Berlin, dołączając tym samym do innych lokomotyw Siemensa, Husarzy, z powodzeniem poruszających się między stolicami Polski i Niemiec – powiedział Hubert Meronk, prezes zarządu Siemens Mobility.

Firma Siemens Mobility sprzedała już 1675 Vectronów łącznie do 63 klientów z całej Europy. Lokomotywy te przejechały ponad 660 milionów kilometrów i są dopuszczone do eksploatacji w Austrii, Belgii, Bułgarii, Chorwacji, Czechach, Danii, Finlandii, Niemczech, Węgrzech, Włoszech, Holandii, Norwegii, Polsce, Rumunii, Serbii, Słowacji, Słowenii, Szwecji, Szwajcarii.

Polscy operatorzy i przewoźnicy kolejowi zakupili już ponad 100 nowoczesnych elektrycznych lokomotyw Siemensa (Husarze, Vectrony, Smartrony). Na co dzień korzystają z nich Cargounit, PKP Intercity, PKP Cargo, DB Cargo Polska, Lotos Kolej, Freightliner PL oraz Laude Smart Intermodal.

Z tej samej kategorii

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!