Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TSL Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TSL Biznes.
Sieć operacyjna DPD Polska powiększyła się o nowoczesny oddział zlokalizowany w Bydgoszczy. Nowa placówka, mieszcząca się przy ul. Petersona 2, przejęła funkcje dotychczasowego bydgoskiego oddziału. Umożliwia ona zwiększenie efektywności procesowania przesyłek w regionie oraz dalszą poprawę jakości obsługi klientów indywidualnych i biznesowych.
Na terenie 40 tys. mkw. powstała hala o powierzchni ponad 7 tys. mkw. Wyposażono ją w nowoczesny sorter automatyczny firmy BEUMER Group o wydajności ponad 5,5 tys. paczek na godzinę. Inżynierowie zadbali o ergonomię pracy oraz wydajność urządzenia, które dzięki zaawansowanemu systemowi skanowania etykiet i dynamicznemu sterowaniu procesem sortowania, umożliwia szybsze i bardziej precyzyjne operacje.
‒ Niezwykle ważne jest dla nas inwestowanie w infrastrukturę i technologie, które automatyzują procesy sortowania paczek. Dzięki temu rośnie wydajność całej naszej sieci… To kolejny już obiekt DPD Polska, w którym zastosowaliśmy wysokowydajny sorter automatyczny i dalej będziemy kierować nasze inwestycje w ten obszar, aby skutecznie odpowiedzieć na oczekiwania rynku – zapowiada Maciej Głowacki, dyrektor operacyjny, członek zarządu DPD Polska.
Projektując oddział postawiono na innowacyjne rozwiązania, które zwiększają wydajność i poprawiają komfort pracy. Układ sortera został zoptymalizowany pod kątem zmieniających się potrzeb operacyjnych. Zawężono zrzutnie kurierskie, wprowadzono nowy design urządzeń do kierowania paczek, a odległości między stanowiskami zostały dostosowane tak, aby zwiększyć przestrzeń komunikacyjną.
Dzięki sorterowi mogą być przetwarzane paczki bardzo różnej wielkości – od 15x20x1 cm, aż po przesyłki o gabarytach 80x80x150 cm. Z kolei pod antresolą, na której umieszczony jest sorter automatyczny, znajduje się sorter manualny firmy AMSORT do procesowania paczek gabarytowych, o wydajności ok. 3 tys. przesyłek na godzinę. To wszystko otwiera możliwość obsługi jeszcze większego spektrum klientów.
‒ Projektując nowy oddział, od początku kierowaliśmy się nie tylko efektywnością operacyjną, ale też komfortem i ergonomią pracy u naszych pracowników oraz możliwością dostosowania się do dynamicznych oczekiwań klientów. Zoptymalizowany układ sortera, nowe zrzutnie kurierskie oraz udoskonalenia w układzie komunikacyjnym hali sprawiają, że możemy szybciej i sprawniej obsługiwać przesyłki o bardzo zróżnicowanych gabarytach – zaznacza Lidia Gesse, kierownik oddziału DPD w Bydgoszczy.
‒ Naszym celem było stworzenie oddziału przyszłości – elastycznego, wydajnego, a zarazem przyjaznego dla pracowników i otwartego na potrzeby rynku. I to udało nam się osiągnąć – podsumowała Magdalena Chojnacka, dyrektor regionalny w DPD Polska.
Nowy oddział to realne korzyści dla lokalnej społeczności, także nowe miejsca pracy w regionie – od specjalistów logistyki, przez magazynierów po kurierów. Docelowo, wraz z rozwojem, nowy obiekt obsługiwany będzie przez ok. 160 pracowników i nawet 230 kurierów.
Inwestycja to też lepszy dostęp do usług kurierskich. Mieszkańcy Bydgoszczy i okolic mogą spodziewać się szybszych dostaw oraz większej elastyczności w realizacji usług. Dostęp do nowoczesnej i wydajnej infrastruktury logistycznej daje także lokalnym przedsiębiorcom szansę na rozwój w wymiarze krajowym i międzynarodowym.
Inwestycja w Bydgoszczy to również manifest wartości, które przyświecają strategii DPD Polska. Zrównoważony rozwój, innowacyjność i dbałość o środowisko to filary, na których opiera się działalność firmy. Obiekt otrzymał certyfikację BREEAM Excellent, która potwierdza wysokie standardy w zakresie zrównoważonego rozwoju. Co więcej, na terenie nowego oddziału zainstalowano 10 stacji ładowania pojazdów elektrycznych oraz przygotowano kolejne 10 miejsc do ich przyszłej rozbudowy. Na dachu zamontowano instalację fotowoltaiczną o mocy 50 kWp, a kolektory słoneczne wspierają podgrzewanie wody użytkowej.
24 czerwca 2025
Wraz z dynamicznym wzrostem e-commerce, którego wartość w tym roku w Polsce, według raportu Strategy& PwC („E-commerce w Polsce”), ma [...]
9 czerwca 2025
Aplikacja When U Buy, która służy do zarządzania zakupami online, w maju 2025 przeanalizowała transakcje na najpopularniejszych marketplace’ach.
29 kwietnia 2025
Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy [...]
23 kwietnia 2025
Przygotowując się na zmiany związane z wprowadzeniem nowej dyrektywy unijnej, warto przyjrzeć się dokładniej sytuacji kurierów w Polsce.
22 kwietnia 2025
Wyniki najnowszego raportu Alsendo wskazują, że logistyka staje się kluczowym elementem doświadczenia zakupowego i niewykorzystaną szansą na budowanie lojalności klientów. [...]
4 kwietnia 2025
W ostatnich latach handel elektroniczny przeszedł znaczącą transformację, napędzaną przez postęp technologiczny, zmieniające się oczekiwania konsumentów oraz globalne wydarzenia wpływające [...]
24 stycznia 2025
Jak wynika z globalnego badania DHL Express, zrównoważony rozwój stał się strategicznym celem dla małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP), znacząco [...]
23 grudnia 2024
Święta to nie tylko czas wzmożonych zakupów, ale także wyjątkowe wyzwanie dla logistyki. Firmy TSL muszą poradzić sobie z rosnącym [...]
17 grudnia 2024
InPost ma już 25 tys. maszyn Paczkomat w Polsce, a 13 grudnia oficjalnie uruchomił jubileuszową maszynę, która znajduje się na [...]
12 września 2024
Za rok 2023 rok InPost wpłacił do polskiego budżetu dwu i półkrotnie więcej niż... cała konkurencja razem wzięta
4 września 2024
Pracujesz w międzynarodowej firmie i odpowiadasz za wysyłkę towarów? Czy raczej od czasu do czasu wysyłasz paczki do rodziny i [...]
2 września 2024
Eksport towarów z Polski, mimo licznych zawirowań ostatnich lat, jest odporny na wstrząsy. Jednak w związku z opuszczeniem przez Wielką [...]
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!