#ad

InPost i Modivio wprowadzają EkoBox

InPost i Modivio wprowadzają EkoBox

InPost i Modivo wdrażają produkcyjną wersję zamkniętego obiegu opakowań EkoBox InPost. To koncept ekologicznych opakowań wielokrotnego użytku i pierwszy w Polsce system wtórnego obiegu opakowań dla e-sklepów.

Dzięki ponownemu wykorzystaniu EkoBoxu można nawet kilkukrotnie ograniczyć liczbę wyrzucanych kartonów. InPost udostępni mo odpowiedzialnemu podmiotowi z branży e-handlu, który chce zadbać o środowisko naturalne i ograniczyć ilość odpadów.

Już od czerwca konsumenci będą mogli skorzystać z EkoBoxu w sklepie internetowym Modivo.

– Przez kilka ostatnich miesięcy wspólnie z naszym partnerem testowaliśmy opakowania wielokrotnego użytku EkoBox. Teraz mogę potwierdzić, że testy wypadły więcej niż pozytywnie, a system spotkał się z olbrzymim zainteresowaniem naszych klientów. Dlatego już teraz zdecydowaliśmy się wprowadzić nasz zamknięty system obrotu opakowaniami wielokrotnego użytku na pełną skalę. Dzięki używaniu EkoBox, możemy nawet dziesięciokrotnie ograniczyć ilość kartonu w obiegu, a tym samym znacznie zmniejszyć ilość odpadów. EkoBox jest zrobiony z ekologicznego kartonu w pełni nadającego się do recyklingu. Ma certyfikat FSC, który świadczy o wykorzystaniu certyfikowanych surowców w procesie produkcji opakowań. Stworzenie zamkniętego systemu obiegu opakowań wymaga ścisłej współpracy formy logistycznej i sprzedawcy. InPost jako jedyna firma w Polsce, ma możliwość zaoferowania takiego rozwiązania na ogólnokrajową skalę dzięki sieci blisko 17 tysięcy paczkomatów – podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPostu.

– Modivo jako pierwszy e-sklep udostępnił klientom opakowania wielokrotnego użytku i jesteśmy dumni, że od samego początku inicjatywa została przyjęta tak pozytywnie – mówi Damian Zapłata, prezes zarządu Modivo S.A.

 

Jak skorzystać z usługi EkoBox w Modivo?

  1. Klient dokonując zakupu w Modivo i wybierając paczkomat będzie miał opcję wyboru opakowania zwrotnego EkoBox – w czasie promocji opcja ta będzie darmowa
  2. Zamówienie zostanie spakowane w EkoBox InPost.
  3. Po odebraniu przesyłki z paczkomatu InPostu oraz wyjęciu zamówionych rzeczy konsument składa pudełko na kształt koperty i od razu może je zwrócić w dowolnym paczkomacie skanując kod zwrotu umieszczony na tym opakowaniu.
  4. Złożone pudełko można oczywiście zwrócić w innym, wygodnym momencie czyli np. podczas odbioru kolejnej przesyłki.
  5. Cały proces trwa bardzo krótko, a opakowanie wraca do sklepu, gdzie przechodzi proces weryfikacji jakościowej i oczyszczenia, a następnie przekierowywane jest do ponownego użycia przez Modivo.

Dodatkowo za każdy zwrócony do paczkomatu EkoBox, klient otrzyma voucher z rabatem nawet 10% na kolejne zakupy w Modivo.

 

Z tej samej kategorii

8 marca 2023

DHL Parcel stawia na kobiety

Sektor TSL ciągle ma opinię branży typowo męskiej, chociaż rzeczywistość wygląda zgoła inaczej. Kobiety w zarządzie, kobiety menadżerki, magazynierki, pracownice [...]

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!