#ad

Gigantyczny potencjał na wyciągnięcie ręki

Gigantyczny potencjał na wyciągnięcie ręki

Indie to drugie po Chinach najliczniejsze państwo na świecie, z populacją wynoszącą ponad 1,3 miliarda mieszkańców. Mimo, że dostęp do Internetu ma obecnie dopiero co trzeci Hindus, wciąż jest to bardzo duża liczba 400 milionów osób potencjalnych klientów. W ciągu następnych 10 lat ma ona wzrosnąć do miliarda. Jeśli połączy się to ze wzrostami, jakie zalicza tam transgraniczny rynek e-commerce (w samym 2017 roku o 85 proc., z 9,1 do 16,8 mld dolarów), ukazuje się ogromny potencjał, jaki czeka na wykorzystanie przez światowych przedsiębiorców e-commerce. Również z Polski.

Indie to drugie po Chinach najliczniejsze państwo na świecie, z populacją wynoszącą ponad 1,3 miliarda mieszkańców. Mimo, że dostęp do Internetu ma obecnie dopiero co trzeci Hindus, wciąż jest to bardzo duża liczba 400 milionów osób potencjalnych klientów. W ciągu następnych 10 lat ma ona wzrosnąć do miliarda. Jeśli połączy się to ze wzrostami, jakie zalicza tam transgraniczny rynek e-commerce (w samym 2017 roku o 85 proc., z 9,1 do 16,8 mld dolarów), ukazuje się ogromny potencjał, jaki czeka na wykorzystanie przez światowych przedsiębiorców e-commerce. Również z Polski.

Jak wskazuje analiza DHL Express, w ubiegłym roku wysyłka produktów z polskich sklepów online wzrosła aż o 200%, w stosunku do roku poprzedniego. Obecnie zainteresowanie mieszkańców Indii polskimi produktami nie spada. Co kupują najchętniej?
Dominujące kategorie e-commerce to aktualnie odzież i elektronika, ale w najbliższym czasie szybko rozwijała będzie się również sprzedaż mebli, produktów dziecięcych, a także książek. Duże szanse mają także przedsiębiorstwa zajmujące się sprzedażą sprzętu medycznego, takiego jak technologie medyczne i chirurgiczne, instrumenty ortopedyczne czy okulistyczne, a także implanty dentystyczne.

Gorące okresy zakupowe w Indiach mają miejsce głównie w drugiej połowie roku, w szczególności w sierpniu (Rakhi Festival), na przełomie października i listopada (Dussehra, Diwali Festival), a także przed świętami Bożego Narodzenia.

Potencjalne bariery
Znajomość ogólnych upodobań e-konsumentów z Indii nie jest jednak jeszcze kluczem do sukcesu. Ważne żeby dobrze poznać różne uwarunkowania związane z różnicami kulturowymi, językowymi czy infrastrukturalnymi. Jak to zrobić?

Indyjski e-commerce to duży i złożony rynek o bardzo zróżnicowanych warunkach handlowych w poszczególnych stanach – mówi Edwin Osiecki, Dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży w DHL Express Poland – Kwestie celne, zawiłości związane z wymianami i zwrotami, różnice prawne czy językowe w poszczególnych stanach, różne poziomy rozwoju infrastruktury – to wyzwania, które mogą być dla przedsiębiorców nieznających indyjskiego rynku barierą nie do przejścia. Dlatego właśnie tak ważne jest podjęcie współpracy z globalnym partnerem, jak np. DHL Express, który doskonale zna warunki handlowe w poszczególnych krajach, podzieli się swoją wiedzą i umożliwi zbudowanie mocnej pozycji na tak perspektywicznym rynku jak indyjski.

Wsparcie i know-how firmy logistycznej może okazać się nieocenione na przykład w przypadku skomplikowanych kwestii odpraw celnych, które stanowią często duży problem, szczególnie dla przedsiębiorców z sektora MŚP. DHL Express rozwiązuje je poprzez własną sieć agencji celnych na całym świecie. W czasach digitalizacji nowoczesne rozwiązania DHL Express także wspierają rozwój rynku e-commerce. Przydatne mogą okazać się więc wszelkiego rodzaju rozwiązania takie jak aplikacja MyDHL+ służąca do zarządzania zleceniami czy też przyspieszająca odpraw celne poprzez integracje systemów a także usługa On Demand Delivery, które wpływa na komfort wyboru miejsca odbioru przesyłki, a w konsekwencji znacznie wpływa pozytywnie na końcową satysfakcję kupującego.

Zaistnienie na indyjskim rynku e-commerce może przynieść w przyszłości bardzo duże profity. To rynek, który w przeciągu kilku lat może osiągnąć wartość setek miliardów dolarów. Ważne jednak żeby działać szybko i z odpowiednim wsparciem zarówno infrastrukturalnym, technologicznym, jak i dotyczącym znajomości tego zróżnicowanego, ale niesamowicie perspektywicznego rynku.

Z tej samej kategorii

8 marca 2023

DHL Parcel stawia na kobiety

Sektor TSL ciągle ma opinię branży typowo męskiej, chociaż rzeczywistość wygląda zgoła inaczej. Kobiety w zarządzie, kobiety menadżerki, magazynierki, pracownice [...]

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!