Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TSL Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TSL Biznes.

Indie to drugie po Chinach najliczniejsze państwo na świecie, z populacją wynoszącą ponad 1,3 miliarda mieszkańców. Mimo, że dostęp do Internetu ma obecnie dopiero co trzeci Hindus, wciąż jest to bardzo duża liczba 400 milionów osób potencjalnych klientów. W ciągu następnych 10 lat ma ona wzrosnąć do miliarda. Jeśli połączy się to ze wzrostami, jakie zalicza tam transgraniczny rynek e-commerce (w samym 2017 roku o 85 proc., z 9,1 do 16,8 mld dolarów), ukazuje się ogromny potencjał, jaki czeka na wykorzystanie przez światowych przedsiębiorców e-commerce. Również z Polski.
Indie to drugie po Chinach najliczniejsze państwo na świecie, z populacją wynoszącą ponad 1,3 miliarda mieszkańców. Mimo, że dostęp do Internetu ma obecnie dopiero co trzeci Hindus, wciąż jest to bardzo duża liczba 400 milionów osób potencjalnych klientów. W ciągu następnych 10 lat ma ona wzrosnąć do miliarda. Jeśli połączy się to ze wzrostami, jakie zalicza tam transgraniczny rynek e-commerce (w samym 2017 roku o 85 proc., z 9,1 do 16,8 mld dolarów), ukazuje się ogromny potencjał, jaki czeka na wykorzystanie przez światowych przedsiębiorców e-commerce. Również z Polski.
Jak wskazuje analiza DHL Express, w ubiegłym roku wysyłka produktów z polskich sklepów online wzrosła aż o 200%, w stosunku do roku poprzedniego. Obecnie zainteresowanie mieszkańców Indii polskimi produktami nie spada. Co kupują najchętniej?
Dominujące kategorie e-commerce to aktualnie odzież i elektronika, ale w najbliższym czasie szybko rozwijała będzie się również sprzedaż mebli, produktów dziecięcych, a także książek. Duże szanse mają także przedsiębiorstwa zajmujące się sprzedażą sprzętu medycznego, takiego jak technologie medyczne i chirurgiczne, instrumenty ortopedyczne czy okulistyczne, a także implanty dentystyczne.
Gorące okresy zakupowe w Indiach mają miejsce głównie w drugiej połowie roku, w szczególności w sierpniu (Rakhi Festival), na przełomie października i listopada (Dussehra, Diwali Festival), a także przed świętami Bożego Narodzenia.
Potencjalne bariery
Znajomość ogólnych upodobań e-konsumentów z Indii nie jest jednak jeszcze kluczem do sukcesu. Ważne żeby dobrze poznać różne uwarunkowania związane z różnicami kulturowymi, językowymi czy infrastrukturalnymi. Jak to zrobić?
Indyjski e-commerce to duży i złożony rynek o bardzo zróżnicowanych warunkach handlowych w poszczególnych stanach – mówi Edwin Osiecki, Dyrektor ds. Marketingu i Sprzedaży w DHL Express Poland – Kwestie celne, zawiłości związane z wymianami i zwrotami, różnice prawne czy językowe w poszczególnych stanach, różne poziomy rozwoju infrastruktury – to wyzwania, które mogą być dla przedsiębiorców nieznających indyjskiego rynku barierą nie do przejścia. Dlatego właśnie tak ważne jest podjęcie współpracy z globalnym partnerem, jak np. DHL Express, który doskonale zna warunki handlowe w poszczególnych krajach, podzieli się swoją wiedzą i umożliwi zbudowanie mocnej pozycji na tak perspektywicznym rynku jak indyjski.
Wsparcie i know-how firmy logistycznej może okazać się nieocenione na przykład w przypadku skomplikowanych kwestii odpraw celnych, które stanowią często duży problem, szczególnie dla przedsiębiorców z sektora MŚP. DHL Express rozwiązuje je poprzez własną sieć agencji celnych na całym świecie. W czasach digitalizacji nowoczesne rozwiązania DHL Express także wspierają rozwój rynku e-commerce. Przydatne mogą okazać się więc wszelkiego rodzaju rozwiązania takie jak aplikacja MyDHL+ służąca do zarządzania zleceniami czy też przyspieszająca odpraw celne poprzez integracje systemów a także usługa On Demand Delivery, które wpływa na komfort wyboru miejsca odbioru przesyłki, a w konsekwencji znacznie wpływa pozytywnie na końcową satysfakcję kupującego.
Zaistnienie na indyjskim rynku e-commerce może przynieść w przyszłości bardzo duże profity. To rynek, który w przeciągu kilku lat może osiągnąć wartość setek miliardów dolarów. Ważne jednak żeby działać szybko i z odpowiednim wsparciem zarówno infrastrukturalnym, technologicznym, jak i dotyczącym znajomości tego zróżnicowanego, ale niesamowicie perspektywicznego rynku.
19 września 2024
Najbliższa konferencja Spotkania Transportowe odbędzie się 24 września 2024 r. w podpoznańskim Luboniu. Tematyka konferencji skupia się na najnowszych, aktualnych [...]
22 marca 2024
Chcesz odwiedzić naszych południowych sąsiadów? Poznaj kilka praktycznych wskazówek i sprawdź, jak kupić winietę do Czech. Z naszymi wskazówkami dużo [...]
31 marca 2023
Firma Brother wprowadziła do portfolio nowy zestaw do druku oznaczeń z serii P-Touch. Model PT-D460BTVP to profesjonalna mobilna drukarka etykiet [...]
29 marca 2023
EKOmaty maszyny do selektywnej zbiórki odpadów, które umożliwiają konsumentom zwrot jednorazowych puszek oraz butelek po napojach. W zamian za oddane [...]
28 marca 2023
W czwartek 30 marca br. na węźle Brzęczkowice w Mysłowicach wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu, dotyczące zjazdu z autostrady [...]
24 marca 2023
Prologis po raz trzeci z rzędu znalazł się w gronie najbardziej etycznych firm w Polsce. Tym samym otrzymał statuetkę „Super [...]
16 marca 2023
DHL Supply Chain odebrał dziś pierwszy z pięciu w pełni elektrycznych ciągników siodłowych Volvo FM Electric. Pojazdy staną się częścią [...]
15 marca 2023
Grupa Raben będzie obecna w Monachium na majowych targach Transport Logistic.
8 marca 2023
Sektor TSL ciągle ma opinię branży typowo męskiej, chociaż rzeczywistość wygląda zgoła inaczej. Kobiety w zarządzie, kobiety menadżerki, magazynierki, pracownice [...]
8 marca 2023
GXO Logistics, Inc. świętuje Dzień Kobiet w Polsce, doceniając pracę pań, które skorzystały z możliwości zdobycia nowych umiejętności i rozwoju [...]
6 marca 2023
Cyfrowa Platforma Trans.eu w porozumieniu z tureckim Ministerstwem Transportu Drogowego oraz Ambasadami Tureckimi buduje międzynarodowy klaster pomocy dla ofiar trzęsienia [...]
15 lutego 2023
W lutym br. Volkswagen Financial Services dołączył do członków biznesowych Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego. Tym samym znalazł się w gronie [...]

13 listopada 2025
23 października 2025
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!