Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TSL Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TSL Biznes.
Eksport towarów z Polski, mimo licznych zawirowań ostatnich lat, jest odporny na wstrząsy. Jednak w związku z opuszczeniem przez Wielką Brytanię Unii Europejskiej nastąpiła komplikacja procesów i zwiększenie wymogów formalnych, które należy spełnić w przypadku transgranicznego przepływu towarów. W odpowiedzi na to DPD Polska uruchomiła ofertę wysyłek zbiorczych do Wielkiej Brytanii.
– Opuszczenie przez Wielką Brytanię unii celnej i związana z tym zwiększona złożoność procesów odprawy towarów powoduje, że wiele firm, szczególnie z sektora e-commerce, poszukuje sposobu na skuteczną realizację dostaw „na Wyspy”. Razem z naszymi ekspertami od rynku brytyjskiego, mamy na to rozwiązanie – przekonuje Marcin Jeżółkowski, dyrektor ds. Kluczowych Klientów i Sprzedaży Międzynarodowej w DPD Polska.
Rozwiązanie DPD Polska oferuje usługę przesyłek zbiorczych do Wielkiej Brytanii. Oferta DPD skierowana jest do firm, które chcą wysyłać przesyłki na jednej skonsolidowanej fakturze do wielu odbiorców końcowych, potrzebują komunikatu IE599 dla wysłanych przesyłek oraz oczekują wysokiego standardu realizacji i przewidywalnego czasu doręczenia przesyłek do adresatów.
Wymagania dla firm
Firmy chcące skorzystać z oferty DPD Polska, powinny spełniać następujące warunki;
– posiadanie importera lub oddziału w Wielkiej Brytanii, albo przynajmniej nr EORI GB i brytyjskiego nr VAT,
– posiadanie po stronie brytyjskiej numeru konta odroczenia (deferment account) lub pozwolenie na PVA (odroczenie rozliczenia VAT),
– oferowanie rozliczenia zgodne z regułą DAP,
– posiadanie adresu zwrotnego przesyłek zlokalizowany w Wielkiej Brytanii,
– możliwość przygotowania faktury i specyfikacji (pliku awizacyjnego) zgodnego ze standardem DPD Polska.
– Do dyspozycji naszych klientów są doradcy posiadający doświadczenie w eksporcie na rynek brytyjski, tak aby wypracować uszyte na miarę i efektywne rozwiązanie dla konkretnej potrzeby – dodaje Jeżółkowski. Z zasięgu usługi wyłączone są Irlandia Północna, Wyspa Man, Jersey oraz Guernsey.
Niezawodnie na rzecz klientów
DPD Polska ma świadomość, jak ważne są niezawodne dostawy międzynarodowe dla klientów biznesowych. Pozwalają one zwiększać ich konkurencyjność w myśl hasła Stay Ahead. Dzięki połączeniu lokalnego doświadczenia z międzynarodową siecią Geopost, klienci firmy mogą realizować dostawy do 34 krajów na świecie. W ofercie znajdują się wygodne nadania z adresu na adres ale również nadania z adresu do punktu lub automatu paczkowego, by przedsiębiorstwa mogły wygodnie łączyć się zarówno między sobą, jak również z konsumentami, tak jak tego oczekują.
29 kwietnia 2025
Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy [...]
23 kwietnia 2025
Przygotowując się na zmiany związane z wprowadzeniem nowej dyrektywy unijnej, warto przyjrzeć się dokładniej sytuacji kurierów w Polsce.
22 kwietnia 2025
Wyniki najnowszego raportu Alsendo wskazują, że logistyka staje się kluczowym elementem doświadczenia zakupowego i niewykorzystaną szansą na budowanie lojalności klientów. [...]
4 kwietnia 2025
W ostatnich latach handel elektroniczny przeszedł znaczącą transformację, napędzaną przez postęp technologiczny, zmieniające się oczekiwania konsumentów oraz globalne wydarzenia wpływające [...]
24 stycznia 2025
Jak wynika z globalnego badania DHL Express, zrównoważony rozwój stał się strategicznym celem dla małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP), znacząco [...]
23 grudnia 2024
Święta to nie tylko czas wzmożonych zakupów, ale także wyjątkowe wyzwanie dla logistyki. Firmy TSL muszą poradzić sobie z rosnącym [...]
17 grudnia 2024
InPost ma już 25 tys. maszyn Paczkomat w Polsce, a 13 grudnia oficjalnie uruchomił jubileuszową maszynę, która znajduje się na [...]
12 września 2024
Za rok 2023 rok InPost wpłacił do polskiego budżetu dwu i półkrotnie więcej niż... cała konkurencja razem wzięta
4 września 2024
Pracujesz w międzynarodowej firmie i odpowiadasz za wysyłkę towarów? Czy raczej od czasu do czasu wysyłasz paczki do rodziny i [...]
29 sierpnia 2024
Packeta, globalna platforma logistyczna dla e-commerce, kontynuuje dynamiczny rozwój sieci punktów odbioru i automatów paczkowych Z-BOX w Europie Środkowej i [...]
27 sierpnia 2024
Badanie „Postawy Polaków wobec automatów paczkowych” – przygotowane przez Biostat na zlecenie agencji doradczej 2PR – wskazuje, że trzy czwarte [...]
20 sierpnia 2024
Zarząd Poczty Polskiej ogłosił Plan Transformacji, zgodnie z którym spółka będzie stopniowo przekształcana w nowoczesną firmę kuriersko-detaliczno-finansowo-cyfrową. Rozpoczęte zmiany obejmą [...]
9 kwietnia 2025
7 kwietnia 2025
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!