Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TSL Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TSL Biznes.
DB Schenker do swojej sieci terminali w Polsce włączył osiemnastą placówkę. Nowa inwestycja, warta ponad 50 mln zł, zlokalizowana jest w Toruniu w strefie inwestycyjno-logistycznej i składa się na nią blisko 5 tys. m kw. powierzchni operacyjnej wraz z nowoczesnym biurem, na ponad 4 hektarowej działce.
W oficjalnym otwarciu terminalu, które miało miejsce 12 maja, udział wzięli przedstawiciele DB Schenker, władze samorządu lokalnego, reprezentanci uczelni i mediów, jak i goście specjalni, w tym Jowita Michalska, założycielka Digital University, organizatorka konferencji Masters&Robots oraz ambasadorka Singularity Group w Polsce.
Obiekt zlokalizowany jest tuż przy węźle Lubicz autostrady A1. Znajduje się w pobliżu głównych szlaków komunikacyjnych, z dogodnym połączeniem praktycznie w każdym kierunku, co ma wpływ na sprawne i niezakłócone dostawy towarów. Terminal wyposażony jest w 54 doki dla pojazdów ciężarowych oraz specjalną rampę, służącą do ich odśnieżania. Dodatkowo, na terenie obiektu znajduje się stacja ładowania samochodów elektrycznych. Budynek został wyposażony m.in. w zintegrowany system sygnalizacji świetlnej, obejmujący rampę i doki, aby wzmocnić bezpieczeństwo przy rozładunku czy załadunku przesyłek. W projekcie uwzględniono rozwiązania oszczędzające wodę czy np. energooszczędne, automatyczne oświetlenie LED. Terminal wyposażony jest w nowoczesny system BMS (Building Management System), pozwalający na sprawne monitorowanie i zarządzanie zasobami energii.
Budynek powstawał zgodnie z zasadami BREEAM i jest obecnie w trakcie certyfikacji. Nie licząc kierowców – dostawców firmy – pracować będą tam 53 osoby. Terminal został wybudowany we współpracy z Panattoni.
– Cieszę się, że Toruń wzmacnia naszą sieć dystrybucyjną, stając się jednocześnie kolejną poważną inwestycją w ciągu ostatnich czterech lat w tym obszarze. We wszystkich przedsięwzięciach stawiamy sobie trzy istotne cele: aby budowane obiekty były przyjazne i bezpieczne dla pracowników, aby były maksymalnie wydajne pod kątem operacyjnym i służyły biznesowi oraz, co ważne, aby spełniały najwyższe środowiskowe standardy. To jest powód do dumy, ale też nasz wkład w realizację ambitnego globalnego celu, czyli osiągnięcia zeroemisyjności do roku 2040 – mówi Piotr Zborowski, CEO North & East Europe w DB Schenker.
– Nowy oddział w naszej sieci logistycznej nie tylko zwiększa możliwości operacyjne firmy, ale stwarza również szanse na rozwój biznesu obecnych i potencjalnych klientów. Dzięki nowej lokalizacji jeszcze bardziej zwiększamy częstotliwość połączeń i skracamy logistyczny dystans pomiędzy nadawcami i odbiorcami przesyłek, zwłaszcza w centralnej Polsce. Terminal cross-dockinowy w Toruniu wyróżnia doskonałe położenie, w pobliżu głównych szlaków komunikacyjnych, z dogodnym połączeniem praktycznie w każdym kierunku. Nowy obiekt to też nowoczesne, przyjazne i bezpieczne miejsce pracy dla naszych pracowników, kierowców i przewoźników – mówi Władysław Kiczak, Vice President Land Transport Cluster Northeast Europe w DB Schenker.
Na uczestników wydarzenia czekała również wycieczka po nowym terminalu, podczas której mogli z bliska zobaczyć, jak funkcjonuje ten nowoczesny obiekt zaprojektowany zgodnie z zasadami ergonomii oraz z myślą o ograniczaniu wpływu na środowisko. Już w drugiej połowie 2023 r. terminal w Toruniu będzie wykorzystywał wyłącznie zieloną energię pochodzącą w 100% z farm wiatrowych i fotowoltaicznych. To już piętnasty terminal DB Schenker napędzany zieloną energią. Obiekt ubiega się o certyfikację BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Method), która określa najwyższe standardy w zakresie ekologii i komfortu użytkowania.
30 kwietnia 2025
Po spełnieniu wszystkich warunków i uzyskaniu niezbędnych zgód, DSV finalizuje przejęcie firmy Schenker od Deutsche Bahn.
29 kwietnia 2025
Jak indywidualne zestawy skracają czas zakupów, minimalizują błędy i przyspieszają montaż w różnych sektorach. Jak zorganizować logistykę, pozwalającą na taką [...]
29 kwietnia 2025
Świat mody odchodzi od produkcji w Chinach, ale na odwrocie zyskają głównie inne kraje zlokalizowane w Azji, dlatego region ten [...]
28 kwietnia 2025
W pierwszej fazie funkcjonowania nowoczesny obiekt logistyczny będzie obsługiwał ok. 1, 5 tys. sklepów w rejonie Wrocławia.
28 kwietnia 2025
Frigo Logistics, operator logistyczny dla produktów wymagających kontrolowanej temperatury, inwestuje w modernizację floty. W pierwszym kwartale 2025 roku firma odebrała [...]
28 kwietnia 2025
W odpowiedzi na zmiany w przepisach prawnych DFDS rozszerza swoje portfolio usług VAS dla branży modowej, wprowadzając ReStart, specjalistyczną usługę [...]
25 kwietnia 2025
Neutralność klimatyczna stała się jednym z priorytetowych celów także dla sektora logistycznego, a znaczącą rolę w jego osiągnięciu odgrywa ograniczenie [...]
24 kwietnia 2025
Francuska Administracja Celna wprowadza nowy system Obligatoryjnej Koperty Logistycznej (Enveloppe Logistique Obligatoire - ELO), który istotnie wpłynie na organizację transportów [...]
8 kwietnia 2025
Automatyzacja procesów magazynowych z wykorzystaniem robotyki nie jest już jedynie wizją przyszłości, ale nadal temu rozwojowi technologicznemu towarzyszą liczne błędne [...]
7 kwietnia 2025
Wybrane grupy towarów wymagają transportu w temperaturze kontrolowanej i przy zachowaniu ściśle określonych parametrów. Jeśli towar jest przewożony i zostanie [...]
7 kwietnia 2025
Raportowanie ESG (Environmental, Social, Governance) staje się kluczowym elementem działalności firm. Coraz więcej organizacji, niezależnie od swojej wielkości, musi dostosować [...]
7 kwietnia 2025
Sprzedaż w branży odzieżowej na świecie systematycznie rośnie, w 2023 o 7% r/r, do poziomu 1600 mld euro. Według prognoz [...]
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!