#ad

Dachser Polska w akcji „#Dwie Godziny dla Człowieka”

Dachser Polska w akcji „#Dwie Godziny dla Człowieka”


Dachser Polska, globalny operator logistyczny, zachęca swoich pracowników, żeby 15 maja skończyli pracę o dwie godziny wcześniej i przeznaczyli ten czas na pielęgnowanie relacji z osobami z bliższego oraz dalszego otoczenia. Firma, zatrudniająca blisko 600 osób w całym kraju, po raz kolejny bierze udział w kampanii „Dwie Godziny dla Rodziny”, jednak w tym roku, ze względu na wyjątkowe okoliczności związane z pandemią, akcja przybrała odsłonę „#Dwie Godziny dla Człowieka”.

 

 

W tegorocznej edycji kampanii chodzi nie tylko o spojrzenie na najbliższą rodzinę, ale i osoby z otoczenia – kolegów z pracy, sąsiadów, przyjaciół, znajomych etc. Wywołane przez pandemię zmiany codziennego życia, rytmu dnia czy planów u wielu osób powodują niepewność i obawy. Izolacja może też pogłębiać uczucie osamotnienia. Warto zastanowić się, kto z rodziny czy dalszego otoczenia potrzebuje uwagi i wsparcia – w sensie dosłownym lub po prostu w formie zainteresowania, rozmowy, życzliwej wiadomości. Dachser to pracodawca, który wspiera zachowanie zdrowych proporcji pomiędzy pracą i życiem prywatnym oraz zgadza się z ideami promowanymi przez organizatora akcji, Instytut Humanites, dlatego firma włączyła się także w jej tegoroczną edycję.

 

– Gdy wybuchła pandemia duża część naszych pracowników właściwie z dnia na dzień przeszła na pracę zdalną, a osoby, które pozostały na miejscu musiały zorganizować sobie pracę na nowo w okrojonym składzie i nowych warunkach. W  magazynach i biurach ludzie pracują w innych zespołach, na innych zmianach, a kontakty między nimi są ograniczone do niezbędnego minimum. Zniknęła cała sfera interakcji, które odpowiadają za atmosferę w miejscu pracy. Od początku tworzenia Dachser w Polsce ta atmosfera była dla nas kluczowym elementem, zwłaszcza, że ten element ma duży wpływ na samopoczucie, zaangażowanie i efektywność pracowników. Każdy, wyrwany z codzienności, ma prawo czuć dyskomfort, a nawet niepokój. Akcja „#Dwie Godziny dla Człowieka” jest bardzo dobrą okazją, żeby okazać empatię i zadbać o dobrostan osób z otoczenia, dlatego zachęcamy naszych pracowników do wykorzystania dwóch godzin wolnego w taki właśnie sposób – mówi dr inż. Grzegorz Lichocik, prezes Dachser w Polsce.

 

Co roku kampania ma inny motyw przewodni – pomysł, który można zrealizować w ramach pielęgnowania bliskich relacji. W 2020 r. tym motywem jest „Pokoleniowy Klub Filmowy”. Wspólne oglądanie filmów fabularnych, dokumentalnych albo rodzinnych, tworzenie amatorskich nagrań czy rozmowa o kinie to dobry sposób na czas z bliskimi lub po prostu chwilę wytchnienia.

 

 

 

Z tej samej kategorii

8 marca 2023

DHL Parcel stawia na kobiety

Sektor TSL ciągle ma opinię branży typowo męskiej, chociaż rzeczywistość wygląda zgoła inaczej. Kobiety w zarządzie, kobiety menadżerki, magazynierki, pracownice [...]

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!