Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TSL Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TSL Biznes.
Przez umowę bilateralną należy rozumieć nic innego, jak specjalistyczną umowę, która charakteryzuje się w głównej mierze tym, że jest zawierana pomiędzy dwoma państwami. Oczywiście umowa pomiędzy takimi państwami powinna być w głównej mierze regulowana przede wszystkim przepisami o charakterze międzynarodowym odnoszącymi się do przewozów drogowych.
Takie zezwolenia o charakterze bilateralnym mają szczególne znaczenie, jeżeli chodzi przede wszystkim o wszystkich członków wspólnoty Unii Europejskiej. Umowy takie powinny zostać zawarte przez państwa. Umowy międzyrządowe o takich charakterze określają w głównej mierze nic innego, jak zasady wykonywania transportów międzynarodowych. Na mocy takich umów powoływane są do życia komisje mieszane do spraw międzynarodowych przewozów drogowych.
Otóż, jeżeli chodzi o umowy bilateralne i o aspekt odnoszący się do ratyfikacji tych umów to należy powiedzieć, że aby do tego doszło to ratyfikacja danej umowy powinna zostać uchwalona przez sejm większością głosów. Aczkolwiek w większości przypadków nie ma z tym problemu. Jeżeli chodzi o sejm to musi być to większość 2/3 głosów połowy ustawowej liczby posłów. Z kolei, jeżeli chodzi o senat to musi być to większość 2/3 głosów w obecności przynajmniej połowy ustawowej liczby senatorów. Takie zezwolenia o charakterze bilateralnym mają szczególne znaczenie, jeżeli chodzi przede wszystkim o wszystkich członków wspólnoty Unii Europejskiej. Umowy takie powinny zostać zawarte przez państwa. Umowy międzyrządowe o takich charakterze określają w głównej mierze nic innego, jak zasady wykonywania transportów międzynarodowych.
Umowę bilateralną ma możliwość wypowiedzenia zarówno jedna, jak i druga ze stron takie umowy. Może się to jednak stać w uzasadnionych okolicznościach i działanie takie powinno zostać w odpowiedni sposób uargumentowane przepisami o charakterze międzynarodowym. W związku z tym, jeżeli decyzja o wypowiedzeniu takiej umowy okaże się bez zasadna to dokument taki nie będzie mógł zostać wypowiedziany. Przez umowę bilateralną należy rozumieć nic innego, jak specjalistyczną umowę, która charakteryzuje się w głównej mierze tym, że jest zawierana pomiędzy dwoma państwami. Oczywiście umowa pomiędzy takimi państwami powinna być w głównej mierze regulowana przede wszystkim przepisami o charakterze międzynarodowym odnoszącymi się do przewozów drogowych.
W dzisiejszych czasach umowy bilateralne są czymś normalnym. Umowy takie zawierane są często pomiędzy państwami, które chcą nawiązywać ze sobą relacje handlowe. Rozwiązanie to przynosi wiele wymiernych korzyści. Zarówno dla jednej, jak i dla drugiej strony takiej umowy. Umowę bilateralną ma możliwość wypowiedzenia zarówno jedna, jak i druga ze stron takie umowy. Może się to jednak stać w uzasadnionych okolicznościach i działanie takie powinno zostać w odpowiedni sposób uargumentowane przepisami o charakterze międzynarodowym. W związku z tym, jeżeli decyzja o wypowiedzeniu takiej umowy okaże się bez zasadna to dokument taki nie będzie mógł zostać wypowiedziany. Przez umowę bilateralną należy rozumieć nic innego, jak specjalistyczną umowę, która charakteryzuje się w głównej mierze tym, że jest zawierana pomiędzy dwoma państwami. Oczywiście umowa pomiędzy takimi państwami powinna być w głównej mierze regulowana przede wszystkim przepisami o charakterze międzynarodowym odnoszącymi się do przewozów drogowych.
Artykuł powstał we współpracy merytorycznej z https://pks-sa.com/oferta/transport-miedzynarodowy.html
7 lipca 2025
Polska od lat zajmuje pozycję europejskiego lidera w branży transportowej, odpowiadając za realizację ok. 20% wszystkich przewozów w Unii Europejskiej. [...]
4 lipca 2025
Czerwcowe dane GUS pokazują poprawę ocen bieżącej sytuacji w sektorze transportu i gospodarki magazynowej –wskaźnik ogólnego klimatu koniunktury zbliżył się [...]
30 czerwca 2025
Partnerzy przewoźnika drogowego Girteka, dzięki platformie Girteka Partners Portal, a także prostym zasadom i przejrzystemu systemowi zarządzania zleceniami, dedykowanemu zespołowi [...]
23 czerwca 2025
Większość przewoźników w Polsce nie negocjuje kontraktów, tylko je podpisuje – również jeśli zawierają skrajnie niesprawiedliwe, a nawet nielegalne zapisy. [...]
12 czerwca 2025
Komisja Europejska wydała skierowany do Parlamentu Europejskiego i Rady komunikat w sprawie gotowości technologicznej i rynkowej ciężkich pojazdów transportu drogowego [...]
5 czerwca 2025
Sztuczna inteligencja staje się coraz bardziej dostępna, co sprawia, że przedsiębiorcy, w tym także z branży transportowej mogą interesować się [...]
4 czerwca 2025
Z inicjatywy wojewody małopolskiego Ryszarda Śmiałka, Małopolski wojewódzki inspektor transportu drogowego - Mariusz Bukowski - zaprosił przedstawicieli stowarzyszeń transportowych działających [...]
26 maja 2025
Dziewięć czołowych organizacji branżowych z Polski, Węgier, Chorwacji, Słowenii i Czech apelują do władz Unii Europejskiej o natychmiastowe wstrzymanie prac [...]
23 maja 2025
Grupa Wielton wprowadza Wielton EVO – nowoczesne, zintegrowane rozwiązanie, które łączy wysokiej jakości naczepę kurtynową, cyfrową platformę zakupową oraz pakiet [...]
19 maja 2025
Eurowag powiększył swoją sieć stacji premium o kolejne 20 strategicznych lokalizacji. Stacje w tej sieci pod względem przychodu rosną szybciej [...]
19 maja 2025
W dynamicznej rzeczywistości branży TSL każdy właściciel firmy transportowej szuka rozwiązań, które pozwolą mu optymalizować koszty, usprawniać procesy i minimalizować [...]
16 maja 2025
Inspekcja Transportu Drogowego od końca 2024 roku coraz częściej sprawdza kierowców z państw trzecich, czyli nienależących do UE w zakresie [...]
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!