Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TSL Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TSL Biznes.
Pandemia koronawirusa jest wyzwaniem dla całego świata. Wymaga modyfikacji lub zmiany przyjętego dotychczas modelu działania wielu firm. Choć są sektory gospodarki, które odnotowują ilość zamówień na dotychczasowym lub nawet większym poziomie, to jednak znaczna ich część już dziś ponosi skutki zamknięcia sklepów stacjonarnych i ograniczania popytu. Do tego dochodzą problemy z kadrą przebywającą na zwolnieniach lekarskich lub w kwarantannie.
Niejednokrotnie firmy zmuszone są do ograniczenia swojej działalności, co ma przełożenie również na pracę w magazynach. Przedsiębiorcy mierzą się z koniecznością czasowego wyłączenia z użycia maszyn, w tym wózków widłowych. Jak zrobić to poprawianie? O co należy zadbać, aby wózki widłowe i akumulatory po ponownym przywróceniu ich do eksploatacji działały bez zarzutu?
Wyłączenie wózka widłowego z eksploatacji
Każdy przedsiębiorca, który zmuszony jest do wyłączenia z eksploatacji na dłuższy czas wózków widłowych powinien zadbać o odpowiednie przygotowanie pomieszczania, w którym maszyny będą przechowywane. Wózki widłowe mogą być trzymane wyłącznie w suchych pomieszczeniach, w których panują dodatnie temperatury.
– W przypadku krótkiego przestoju w pracy należy zadbać o właściwe zabezpieczenie wózka przed stoczeniem. Gdy wózek jest wyłączany z eksploatacji na dłuższy czas, aby chronić łożyska i koła przed uszkodzeniem, urządzenie powinno się ustawić na klockach. W kolejnym kroku sprawdzamy poziom oleju hydraulicznego oraz – w przypadku wózków z napędem spalinowym – silnikowego. Akumulator wózka powinien być naładowany. W wózkach z napędem spalinowym nie wolno zapominać o odłączeniu klem akumulatora, oczyszczeniu biegunów i przesmarowaniu wazeliną – wyjaśnia Artur Kowalski, menedżer produktu, specjalista ds. energii w Jungheinrich Polska.
Przygotowanie akumulatorów litowo-jonowych
Akumulatory litowo-jonowe należy chronić przed przegrzaniem. Powinny być składowane w miejscach, w których nie będą narażone na działanie słońca lub innych źródeł ciepła.
– Przed wyłączeniem wózka widłowego z technologią li-ion z eksploatacji na dłużej niż tydzień powinno się odłączyć od baterii wtyczkę interfejsu służącego do komunikacji z wózkiem, a akumulator podłączyć do prostownika w celu pełnego naładowania. Zaleca się, aby wszystkie dostępne, a nieużywane, akumulatory były stale podłączone do prostowników, o ile oczywiście liczba urządzeń, którymi dysponuje przedsiębiorstwo na to pozwoli. Prostowniki po wykonaniu pełnego ładowania będą przeprowadzały – jeśli będzie to konieczne – ładowanie konserwacyjne akumulatorów, pozwalając utrzymać baterie w ciągłej gotowości do pracy – dodaje Artur Kowalski.
Jeśli liczba prostowników jest niewystarczająca, producenci zalecają co 4 tygodnie całkowicie ładować każdy wyłączony z użytkowania akumulator. Wyjątek stanowią baterie o małej pojemności (40Ah) – te należy ładować co 2 tygodnie lub częściej.
Przygotowanie akumulatorów kwasowo-ołowiowych
Podobnie jak akumulatory litowo-jonowe, również kwasowe baterie trakcyjne w przypadku czasowego wyłączenia ich z eksploatacji powinny być całkowicie naładowane. Przed odstawieniem ich trzeba wykonać standardową codzienną obsługę oraz skontrolować poziom elektrolitu, a jeśli to konieczne uzupełnić go. Ważne jest, aby robić to zawsze po ładowaniu baterii. Pomieszczenia, w których będą przechowywane akumulatory muszą być suche, z dodatnią temperaturą. W przypadku akumulatorów kwasowo-ołowiowych nie wolno zapominać o comiesięcznym doładowaniu wyrównawczym.
Prawidłowe przygotowanie urządzeń i właściwe przechowywanie ich w czasie tymczasowego przestoju zapobiegnie ewentualnym uszkodzeniom i nie wpłynie negatywnie na ich żywotność. Będą gotowe do ponownego użycia przy zachowaniu ich sprawności na niezmienionym poziomie.
19 września 2024
Najbliższa konferencja Spotkania Transportowe odbędzie się 24 września 2024 r. w podpoznańskim Luboniu. Tematyka konferencji skupia się na najnowszych, aktualnych [...]
22 marca 2024
Chcesz odwiedzić naszych południowych sąsiadów? Poznaj kilka praktycznych wskazówek i sprawdź, jak kupić winietę do Czech. Z naszymi wskazówkami dużo [...]
31 marca 2023
Firma Brother wprowadziła do portfolio nowy zestaw do druku oznaczeń z serii P-Touch. Model PT-D460BTVP to profesjonalna mobilna drukarka etykiet [...]
29 marca 2023
EKOmaty maszyny do selektywnej zbiórki odpadów, które umożliwiają konsumentom zwrot jednorazowych puszek oraz butelek po napojach. W zamian za oddane [...]
28 marca 2023
W czwartek 30 marca br. na węźle Brzęczkowice w Mysłowicach wprowadzone zostaną zmiany w organizacji ruchu, dotyczące zjazdu z autostrady [...]
24 marca 2023
Prologis po raz trzeci z rzędu znalazł się w gronie najbardziej etycznych firm w Polsce. Tym samym otrzymał statuetkę „Super [...]
16 marca 2023
DHL Supply Chain odebrał dziś pierwszy z pięciu w pełni elektrycznych ciągników siodłowych Volvo FM Electric. Pojazdy staną się częścią [...]
15 marca 2023
Grupa Raben będzie obecna w Monachium na majowych targach Transport Logistic.
8 marca 2023
Sektor TSL ciągle ma opinię branży typowo męskiej, chociaż rzeczywistość wygląda zgoła inaczej. Kobiety w zarządzie, kobiety menadżerki, magazynierki, pracownice [...]
8 marca 2023
GXO Logistics, Inc. świętuje Dzień Kobiet w Polsce, doceniając pracę pań, które skorzystały z możliwości zdobycia nowych umiejętności i rozwoju [...]
6 marca 2023
Cyfrowa Platforma Trans.eu w porozumieniu z tureckim Ministerstwem Transportu Drogowego oraz Ambasadami Tureckimi buduje międzynarodowy klaster pomocy dla ofiar trzęsienia [...]
15 lutego 2023
W lutym br. Volkswagen Financial Services dołączył do członków biznesowych Partnerstwa dla Bezpieczeństwa Drogowego. Tym samym znalazł się w gronie [...]
9 kwietnia 2025
7 kwietnia 2025
4 kwietnia 2025
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!