Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TSL Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TSL Biznes.
Cross-border e-commerce, czyli sprzedaż międzynarodowa, to obecnie jedno z najdynamiczniej rozwijających się obszarów handlu elektronicznego.
Aby wejść ze swoją ofertą na rynki zagraniczne, należy dokładnie przemyśleć i dostosować strategię sprzedażową do wymagań klientów z danego kraju. Cross border e-commerce, jak wejść ze sprzedażą na rynki zagraniczne?
Na czym polega sprzedaż cross border?
Sprzedaż cross-border polega na internetowej sprzedaży zagranicznej między firmami lub konsumentami z różnych krajów w branży e commerce. Jest to popularny sposób na rozwijanie działalności handlowej w czasach globalizacji, który umożliwia firmom dotarcie do nowych klientów.
Sprzedaż na zagraniczne rynki wymaga od sprzedawcy specjalistycznej wiedzy i umiejętności związanych z międzynarodowymi transakcjami. Niezbędne są także dostosowanie procesów logistycznych do wymagań międzynarodowych, np. przestrzeganie prawa celnego, regulacji podatkowych, certyfikacji produktów oraz wymogów dotyczących transportu i ubezpieczenia.
Kluczowe elementy sprzedaży cross border
Jednym z kluczowych elementów tego procesu jest logistyka, a w szczególności przesyłki kurierskie zagraniczne, które umożliwiają szybką i bezpieczną dostawę towarów do klientów na całym świecie.
Przesyłki kurierskie zagraniczne to usługa, która oferuje kompleksowe rozwiązania w zakresie transportu, magazynowania i dystrybucji towarów. Obsługa logistyczna e-commerce jest oferowane przez firmy kurierskie specjalizujące się w transporcie międzynarodowym, w tym także znajdują się przesyłki kurierskie dla firm. Przedsiębiorcy mają możliwość szybkiego i bezpiecznego dostarczenia swoich produktów do klientów z różnych krajów.
Obsługa logistyczna e-commerce to szeroki zakres usług, które pozwalają na prowadzenie skutecznej sprzedaży online na rynkach zagranicznych. Firmy logistyczne oferują między innymi usługi magazynowania, pakowania, obsługi zamówień, a także dostarczania towarów do klientów.
Cross border e-commerce, jak wejść ze sprzedażą na rynki zagraniczne?
Wejście z sprzedażą na rynki zagraniczne w ramach cross-border e-commerce wymaga dokładnego zaplanowania i przeprowadzenia badań rynku oraz dostosowania strategii sprzedażowej do wymagań krajów, na które chcemy się skierować.
1. Badanie rynku – przed rozpoczęciem sprzedaży na rynkach zagranicznych warto przeprowadzić badania rynku, aby poznać wymagania i preferencje klientów w danym kraju. Należy zbadać kulturę biznesową, potrzeby zagranicznych klientów, zachowania zakupowe, preferowane metody płatności i dostaw, a także konkurencję na danym rynku.
2. Analiza prawnicza – należy dokładnie przebadać kwestie prawne, takie jak wymagania celników, podatki, przepisy dotyczące sprzedaży online, certyfikaty i standardy jakości, a także zabezpieczenia własności intelektualnej.
3. Dostosowanie oferty – warto dostosować ofertę do wymagań i preferencji klientów z danego kraju, w tym m.in. język, walutę, a także dostawę, kwestie podatkowe i płatności. Należy również przystosować produkty do wymogów lokalnych, takich jak certyfikaty jakości, wymogi bezpieczeństwa czy kulturowe oczekiwania konsumentów.
4. Logistyka – w ramach cross-border e-commerce logistyka jest kluczowa. Należy dokładnie przebadać koszty i terminy dostaw, wybór kuriera, a także monitorowanie dostawy i obsługa reklamacji.
5. Marketing – warto dostosować strategię marketingową do najistotniejszych trendów. Należy zwrócić uwagę na kwestie takie jak preferencje konsumentów, zachowania zakupowe, kanały komunikacji i promocji, a także kulturowe różnice.
29 kwietnia 2025
Fulfillment, czyli kompleksowa usługa magazynowa, to jeden z filarów rozwoju nowoczesnego e-commerce. W dobie rosnących oczekiwań konsumentów, konieczności szybkiej dostawy [...]
23 kwietnia 2025
Przygotowując się na zmiany związane z wprowadzeniem nowej dyrektywy unijnej, warto przyjrzeć się dokładniej sytuacji kurierów w Polsce.
22 kwietnia 2025
Wyniki najnowszego raportu Alsendo wskazują, że logistyka staje się kluczowym elementem doświadczenia zakupowego i niewykorzystaną szansą na budowanie lojalności klientów. [...]
4 kwietnia 2025
W ostatnich latach handel elektroniczny przeszedł znaczącą transformację, napędzaną przez postęp technologiczny, zmieniające się oczekiwania konsumentów oraz globalne wydarzenia wpływające [...]
24 stycznia 2025
Jak wynika z globalnego badania DHL Express, zrównoważony rozwój stał się strategicznym celem dla małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP), znacząco [...]
23 grudnia 2024
Święta to nie tylko czas wzmożonych zakupów, ale także wyjątkowe wyzwanie dla logistyki. Firmy TSL muszą poradzić sobie z rosnącym [...]
17 grudnia 2024
InPost ma już 25 tys. maszyn Paczkomat w Polsce, a 13 grudnia oficjalnie uruchomił jubileuszową maszynę, która znajduje się na [...]
12 września 2024
Za rok 2023 rok InPost wpłacił do polskiego budżetu dwu i półkrotnie więcej niż... cała konkurencja razem wzięta
4 września 2024
Pracujesz w międzynarodowej firmie i odpowiadasz za wysyłkę towarów? Czy raczej od czasu do czasu wysyłasz paczki do rodziny i [...]
2 września 2024
Eksport towarów z Polski, mimo licznych zawirowań ostatnich lat, jest odporny na wstrząsy. Jednak w związku z opuszczeniem przez Wielką [...]
29 sierpnia 2024
Packeta, globalna platforma logistyczna dla e-commerce, kontynuuje dynamiczny rozwój sieci punktów odbioru i automatów paczkowych Z-BOX w Europie Środkowej i [...]
27 sierpnia 2024
Badanie „Postawy Polaków wobec automatów paczkowych” – przygotowane przez Biostat na zlecenie agencji doradczej 2PR – wskazuje, że trzy czwarte [...]
9 kwietnia 2025
7 kwietnia 2025
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!