Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TSL Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TSL Biznes.
W ofercie sieci logistyki kontenerowej Contargo pojawią się od końca sierpnia 2025 roku dwa nowe połączenia kolejowe: DDS - Duisburg Dourges Shuttle i PFS - Poland France Shuttle. Połączą one odpowiednio Duisburg i centralną Polskę z północną Francją oferując liczne opcje dalszych połączeń na terenie Francji.
Nowe korytarze transportowe stworzą przyjazne dla środowiska alternatywy przewozu towarów między Europą Zachodnią i Wschodnią. – Dwie nowe linie kolejowe są pierwszym krokiem w kierunku dalszego rozwoju naszych usług transportu kolejowego w Europie i rozszerzenia naszej oferty o kontynentalne połączenia kolejowe – mówi Andreas Mager, dyrektor zarządzający Contargo Rail Services.
Wahadłowe połączenia Duisburg – Dourges
Od końca sierpnia Duisburg Dourges Shuttle (DDS) połączy terminal Lille Dourges Conteneur Terminal (LDCT) w Dourges (Francja) z terminalem intermodalnym DIT – Duisburg Intermodal Terminal, oferując stały rozkład jazdy i trzy transporty w obie strony na tydzień. Nowe zrównoważone rozwiązanie korytarzowe oferuje połączenia przez Dourges do/z: Bordeaux, Fos-sur-Mer, Lyonu, Marsylii, Miramas, Mouguerre, Paryża, Perpignan i Rennes. Terminal DIT w Duisburgu umożliwia natomiast połączenia kolejowe z Polską, Czechami, Austrią i Chinami.
Wahadłowe połączenia między Polską a Francją
Poland France Shuttle (PFS) startuje pod koniec sierpnia i obejmuje dwie trasy między Polską i Francją: Dourges – Krzewie i Dourges – Kutno. Oba polskie miasta leżą w centralnej części kraju, niedaleko Łodzi. W Dourges dostępne są połączenia kolejowe do Bordeaux, Fos-sur-Mer, Lyonu, Marsylii, Miramas, Mouguerre, Paryża, Perpignan i Rennes.
Trasa 1: Dourges – Krzewie
To bezpośrednie połączenie, obejmujące jeden transport w obie strony tygodniowo, łączy terminal LDCT w Dourges z terminalem Miratrans w Krzewiu. Po krótkiej fazie rozruchu Contargo planuje zwiększyć częstotliwość do dwóch kursów w obie strony tygodniowo.
Trasa 2: Dourges – Kutno
Trasa łączy LDCT w Dourges z terminalem Central PL w Kutnie z przystankiem pośrednim w DIT i składa się z dwóch odcinków. Pierwszy z nich łączy Dourges z Duisburgiem z częstotliwością trzech kursów w obie strony tygodniowo. Drugi odcinek, między terminalami DIT i Central PL, jest obsługiwany przez Contargo w formie połączenia partnerskiego w ramach sieci PCC z aktualną częstotliwością pięciu kursów w obie strony tygodniowo.
– Naszym celem jest w perspektywie średnioterminowej zwiększenie udziału kolei w naszym podziale modalnym i dalsze wzmocnienie transportu kombinowanego w Europie poprzez rozszerzenie transportu kontynentalnego poza porty zachodnie i północne – oświadczył dyrektor operacyjny Contargo ds. sieci transportowych Thijs van den Heuvel.
4 kwietnia 2025
Tylko w 2024 roku doszło na polskiej kolei do niemal 200 tzw. zdarzeń SPAD, czyli najczęściej przejechania przez pociąg sygnału [...]
3 kwietnia 2025
Europejski Bank Inwestycyjny (EBI) i rząd Ukrainy uzgodnili przekazanie 50 mln euro ze środków EBI na rzecz Ukrzaliznyci – państwowego [...]
21 stycznia 2025
Polski przewoźnik kolejowy z Torunia uruchomił regularne połączenie intermodalne, które umożliwia bezpośrednie przewozy z Ukrainy i Polski do Holandii. Pociągi [...]
21 stycznia 2025
Współczesna logistyka wymaga elastyczności i skuteczności. Transport kombinowany, łączący różne rodzaje środków transportu, to jedno z najefektywniejszych rozwiązań dla firm [...]
16 grudnia 2024
Zamówione lokomotywy charakteryzują się wielosystemowością oraz wysoką wydajnością operacyjną, niezawodnością i efektywnością energetyczną. Ich nadwozia powstaną w zakładzie Alstom we [...]
9 października 2024
Schavemaker Intermodal uruchomił piąte połączenie tygodniowo na trasie Kąty Wrocławskie - Moerdijk (Holandia), co znacznie zwiększa elastyczność i wydajność usługi. [...]
28 sierpnia 2024
CEVA Logistics rozwija usługi intermodalne, wprowadzając ponad 40 nowych naczep intermodalnych P400 mega huckepack do realizacji dostaw na trasie Polska-Czechy-Francja.
23 sierpnia 2024
Czy kolejowy transport intermodalny jest lepszą alternatywą dla pomysłów na szerokie dopuszczenie do ruchu po europejskich drogach dłuższych i cięższych [...]
26 stycznia 2024
Przewóz towarów wcale nie musi odbywać się za pomocą jednego środka transportu. Łączenie kilku z nich pod postacią transportu multi- [...]
18 września 2023
ORLEN konsekwentnie rozwija technologię wodorową w transporcie. Koncern zakupił od spółki PESA Bydgoszcz pierwszą w Polsce lokomotywę, wykorzystującą napęd wodorowy. [...]
6 września 2023
Testy technologii MagRail, przeprowadzone przez Nevomo potwierdziły, że pojazdy szynowe mogą poruszać się po istniejącej infrastrukturze kolejowej bez tarcia, wykorzystując [...]
25 sierpnia 2023
Pierwszy pociąg towarowy z Chin do Europy wyruszył w 2012 roku. W 2022 r., po 10-letniej fali wzrostu wolumenów rok [...]
9 kwietnia 2025
7 kwietnia 2025
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!