#ad

Contargo uruchomi nowe połączenia kolejowe między Francją, Niemcami i Polską

Contargo uruchomi nowe połączenia kolejowe między Francją, Niemcami i Polską

W ofercie sieci logistyki kontenerowej Contargo pojawią się od końca sierpnia 2025 roku dwa nowe połączenia kolejowe: DDS - Duisburg Dourges Shuttle i PFS - Poland France Shuttle. Połączą one odpowiednio Duisburg i centralną Polskę z północną Francją oferując liczne opcje dalszych połączeń na terenie Francji.

Nowe korytarze transportowe stworzą przyjazne dla środowiska alternatywy przewozu towarów między Europą Zachodnią i Wschodnią. – Dwie nowe linie kolejowe są pierwszym krokiem w kierunku dalszego rozwoju naszych usług transportu kolejowego w Europie i rozszerzenia naszej oferty o kontynentalne połączenia kolejowe – mówi Andreas Mager, dyrektor zarządzający Contargo Rail Services.

Wahadłowe połączenia Duisburg – Dourges

Od końca sierpnia Duisburg Dourges Shuttle (DDS) połączy terminal Lille Dourges Conteneur Terminal (LDCT) w Dourges (Francja) z terminalem intermodalnym DIT – Duisburg Intermodal Terminal, oferując stały rozkład jazdy i trzy transporty w obie strony na tydzień. Nowe zrównoważone rozwiązanie korytarzowe oferuje połączenia przez Dourges do/z: Bordeaux, Fos-sur-Mer, Lyonu, Marsylii, Miramas, Mouguerre, Paryża, Perpignan i Rennes. Terminal DIT w Duisburgu umożliwia natomiast połączenia kolejowe z Polską, Czechami, Austrią i Chinami.

Wahadłowe połączenia między Polską a Francją

Poland France Shuttle (PFS) startuje pod koniec sierpnia i obejmuje dwie trasy między Polską i Francją: Dourges – Krzewie i Dourges – Kutno. Oba polskie miasta leżą w centralnej części kraju, niedaleko Łodzi. W Dourges dostępne są połączenia kolejowe do Bordeaux, Fos-sur-Mer, Lyonu, Marsylii, Miramas, Mouguerre, Paryża, Perpignan i Rennes.

Trasa 1: Dourges – Krzewie

To bezpośrednie połączenie, obejmujące jeden transport w obie strony tygodniowo, łączy terminal LDCT w Dourges z terminalem Miratrans w Krzewiu. Po krótkiej fazie rozruchu Contargo planuje zwiększyć częstotliwość do dwóch kursów w obie strony tygodniowo.

Trasa 2: Dourges – Kutno

Trasa łączy LDCT w Dourges z terminalem Central PL w Kutnie z przystankiem pośrednim w DIT i składa się z dwóch odcinków. Pierwszy z nich łączy Dourges z Duisburgiem z częstotliwością trzech kursów w obie strony tygodniowo. Drugi odcinek, między terminalami DIT i Central PL, jest obsługiwany przez Contargo w formie połączenia partnerskiego w ramach sieci PCC z aktualną częstotliwością pięciu kursów w obie strony tygodniowo.

Naszym celem jest w perspektywie średnioterminowej zwiększenie udziału kolei w naszym podziale modalnym i dalsze wzmocnienie transportu kombinowanego w Europie poprzez rozszerzenie transportu kontynentalnego poza porty zachodnie i północne – oświadczył dyrektor operacyjny Contargo ds. sieci transportowych Thijs van den Heuvel.

Z tej samej kategorii

25 sierpnia 2023

Kolej na zmiany

Pierwszy pociąg towarowy z Chin do Europy wyruszył w 2012 roku. W 2022 r., po 10-letniej fali wzrostu wolumenów rok [...]

Zaufali nam

Masz pytania? Skontaktuj się!

Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!