Bądź na bieżąco – informator branżowy
Zapisz się na newsletter TSL Biznes i otrzymuj najnowsze informacje z branży oraz premierowe, bezpłatne e-wydania czasopisma TSL Biznes.
IKEA w ramach oceny swoich operacji logistycznych wybiera i klasyfikuje centra logistyczne według najlepiej prosperujących krajów i lokalizacji w oparciu o osiągnięcie określonych wskaźników KPI. Obecnie pierwsze miejsce w globalnym rankingu sieci IKEA zajęło centrum logistyczne GXO Logistics w Quakertown w Pensylwanii
Ranking docenił doskonałość operacyjną GXO i zdolności do wspierania firmy IKEA w realizacji jej celów poprzez osiąganie kluczowych wskaźników wydajności (KPI) takich jak: produktywność, jakość logistyki wychodzącej oraz zgodności stanów magazynowych. – Jesteśmy dumni, że udało nam się zdobyć 1. miejsce wśród globalnej sieci centrów logistycznych firmy IKEA – powiedział Eduardo Pelleissone, prezes na region obu Ameryk i Azji i Pacyfiku w GXO. – Zawsze staramy się spełniać i przekraczać cele naszych klientów, a nasz zespół w Quakertown udowodnił, że potrafi to robić. Doceniamy szczególnie owocną współpracę i zdolności przywódcze Pameli Andrews, kierowniczki operacyjnej krajowego centrum zaopatrzenia oraz Nicholasa Colosimo, kierownika operacyjnego ds. współpracy z operatorami logistycznymi z firmy IKEA, dzięki którym razem się rozwijamy.
Eduardo Pelleissone dodał również: – W styczniu ubiegłego roku przedłużyliśmy naszą współpracę z IKEA w Stanach Zjednoczonych, która rozpoczęła się w 2017 roku, a od ponad 20 lat współpracujemy z IKEA w Europie, wykorzystując wiodące w branży rozwiązania GXO, skalę i doświadczenie, aby wspierać globalną strategię rozwoju tej firmy. Nadal będziemy partnerem firmy IKEA w optymalizacji operacji logistycznych na całym świecie.
IKEA CFF Unit Operations wybiera i klasyfikuje centra logistyczne według najlepiej prosperujących krajów i lokalizacji w oparciu o osiągnięcie określonych wskaźników KPI. W centrum logistycznym o powierzchni 195 000 stóp kwadratowych w Quakertown w Pensylwanii, które zostało wyróżnione przez firmę IKEA jako nr 1 w tym rankingu, GXO zatrudnia ponad 260 pracowników, którzy świadczą usługi magazynowe obejmujące realizację zamówień e-commerce, a także odbiór towaru, magazynowanie, kompletację, przygotowanie i wysyłkę zamówień. Centrum logistyczne wspiera firmę IKEA od ponad sześciu lat, czyli również podczas pandemii, która spowodowała dynamiczny wzrost sprzedaży internetowej tej firmy ze względu na fakt, że konsumenci spędzali więcej czasu w domu i inwestowali w projekty remontowe.
Tolga Öncü, szef IKEA Retail, Ingka Group, powiedział: – W kwietniu IKEA ogłosiła trzyletnią inwestycję o wartości ponad 2,2 mld dolarów w naszą strategię rozwoju omnichannel w USA. Stany Zjednoczone są jednym z naszych najważniejszych rynków i widzimy nieskończone możliwości rozwoju tutaj i bycia blisko naszych klientów dzięki przystępnym cenowo produktom i usługom. Współpracując z GXO, będziemy nadal tworzyć jeszcze bardziej efektywne procesy uzupełniania dostępności towaru w sklepach oraz realizacji zamówień.
30 kwietnia 2025
Po spełnieniu wszystkich warunków i uzyskaniu niezbędnych zgód, DSV finalizuje przejęcie firmy Schenker od Deutsche Bahn.
29 kwietnia 2025
Jak indywidualne zestawy skracają czas zakupów, minimalizują błędy i przyspieszają montaż w różnych sektorach. Jak zorganizować logistykę, pozwalającą na taką [...]
29 kwietnia 2025
Świat mody odchodzi od produkcji w Chinach, ale na odwrocie zyskają głównie inne kraje zlokalizowane w Azji, dlatego region ten [...]
28 kwietnia 2025
W pierwszej fazie funkcjonowania nowoczesny obiekt logistyczny będzie obsługiwał ok. 1, 5 tys. sklepów w rejonie Wrocławia.
28 kwietnia 2025
Frigo Logistics, operator logistyczny dla produktów wymagających kontrolowanej temperatury, inwestuje w modernizację floty. W pierwszym kwartale 2025 roku firma odebrała [...]
28 kwietnia 2025
W odpowiedzi na zmiany w przepisach prawnych DFDS rozszerza swoje portfolio usług VAS dla branży modowej, wprowadzając ReStart, specjalistyczną usługę [...]
25 kwietnia 2025
Neutralność klimatyczna stała się jednym z priorytetowych celów także dla sektora logistycznego, a znaczącą rolę w jego osiągnięciu odgrywa ograniczenie [...]
24 kwietnia 2025
Francuska Administracja Celna wprowadza nowy system Obligatoryjnej Koperty Logistycznej (Enveloppe Logistique Obligatoire - ELO), który istotnie wpłynie na organizację transportów [...]
8 kwietnia 2025
Automatyzacja procesów magazynowych z wykorzystaniem robotyki nie jest już jedynie wizją przyszłości, ale nadal temu rozwojowi technologicznemu towarzyszą liczne błędne [...]
7 kwietnia 2025
Wybrane grupy towarów wymagają transportu w temperaturze kontrolowanej i przy zachowaniu ściśle określonych parametrów. Jeśli towar jest przewożony i zostanie [...]
7 kwietnia 2025
Raportowanie ESG (Environmental, Social, Governance) staje się kluczowym elementem działalności firm. Coraz więcej organizacji, niezależnie od swojej wielkości, musi dostosować [...]
7 kwietnia 2025
Sprzedaż w branży odzieżowej na świecie systematycznie rośnie, w 2023 o 7% r/r, do poziomu 1600 mld euro. Według prognoz [...]
7 kwietnia 2025
4 kwietnia 2025
Masz pytania dotyczące branży? Nurtuje Cię jakiś temat? Masz ciekawego newsa, lub pomysł na artykuł? Chciałbyś pojawić się na łamach TSL Biznes? Napisz do nas a my skontaktujemy się z Tobą!